וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: שיכון ובינוי זינקה ב-20%

נתן שבע

9.10.2005 / 17:11

שטינמץ ובארינבוים יירכשו את השליטה בחברת הנדל"ן בפרמיה של 34% על מחירה בשוק. טבע איבדה 1.4%. אפריקה ישראל עלתה ב-0.5%

המדדים המובילים חזרו היום למגמה החיובית שאיפיינה אותם לפני ראש השנה, ואלה נשקו שוב לרמות שיא. הרגיעה בזירה הפוליטית, כאשר המורדים מחפשים את דרכם בחזרה לליכוד, לצד הפגישה המתוכננת ביום שלישי בין יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לראש הממשלה, אריאל שרון, תרמו למגמה החיובית היום.

המניה הבולטת היום בשוק המניות היא מניית שיכון ובינוי שזינקה בכ-20% בעקבות המגעים להעברת השליטה בה.

מדד המעו"ף עלה ב-0.5% לרמה של 759.75 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.3% לרמה של 760.11ומדד התל טק 15 איבד 1.2%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-660 מיליון שקל.

בשוק הסולידי טיפסו האג"ח מסוג שחר לטווחים הארוכים ב-0.2% והגלילים לטווחים הארוכים עלו ב-0.1%.

למרות המגמה השלילית שנרשמה ביום חמישי במרבית בורסות העולם, ממשיך שוק המניות הישראלי להפגין עוצמה. מנגד, מחירי הנפט הגולמי צנחו כבר לרמות של 62-61 דולר, מרמת שיא של כמעט 70 דולר - מה שעשוי אולי להזרים אוויר במפרשיהן של בורסות העולם.

בני שטינמץ וצביקה בארינבוים מתכוונים לרכוש את השליטה בחברת הנדל"ן שיכון ובינוי מידיה של אריסון אחזקות וגרעין העובדים, לפי שווי חברה של כ-1.8 מיליארד שקל. המחיר משקף פרמיית שליטה של 34% מעל מחיר השוק של החברה. המניה הגיבה, כאמור, בזינוק של 19.6% במחזור הגבוה בשוק - כ-80 מיליון שקל.

טבע, הגיבה לפער שלילי בו פתחה בירידה של 5.9%. בסוף השבוע קיבלה החברה שני אישורים גנריים לשיווק שתי תרופות בעלות שוק כולל של כחצי מיליארד דולר. בנק השקעות המברכט העריך כי טבע תיהנה ב-2006 מפקיעת פטנטים על תרופות שמכירותיהן מסתכמות ב-27 מיליארד דולר - כמעט פי שלושה בהשוואה ל-2005.

אפריקה ישראל עולה ב-0.5%. בשבוע שעבר פירסם בנק הפועלים המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 199 שקל - 16% מעל מחירה הבוקר. מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, נסחרו במגמה מעורבת. לאומי עלתה ב-1.2% ואילו הפועלים נותרה ללא שינוי.

החברה לישראל רכשה ביום חמישי בבורסה כ-0.3% ממניות כי"ל בהיקף של 67 מיליון שקל בנוסף למניות בהישקף של 5 מיליון שקל שרכשה בשבוע שעבר. כי"ל עלתה ב-1.3% ואילו החברה לישראל טיפסה כ-0.8%.

כור - שזכתה להמלצה חמה משדר הטלוויזיה ג'ים קריימר, שכינה את כור כ"ג'נרל אלקטריק הישראלית" בתוכניתו ברשת הטלוויזיה CNBC בארה"ב - בתגובה קפצה מניית כור ביותר מ-6% בוול סטריט ביום שישי, ואילו בתל אביב היא הוסיפה 2.4% וסגרת את הפער בו פתחה.

מחירי הנפט, שצנחו בשבוע האחרון ב-6%, הקרינו ככל הנראה גם על ביצועי מניית אורמת. המניה איבדה היום כ-3.1% במחחזור כפול מהממוצע היומי שלה - כ-20 מיליון שקל. ככל הנראה על רקע דומה, קבוצת דלק איבדה 0.3%, לאחר שנפלה 6% ביום חמישי. מנורה הודיעה כי ויתרה על שיתוף הפעולה בינה לבין קבוצת דלק לרכישת חלק ממניות הפניקס. לפיכך, נראה שקבוצת דלק וויתרה על רעיון המיזוג של מנורה יחד עם הפניקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully