וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהסינים: חברי פרלמנט בבריטניה קוראים למנוע רכישת מרקוני על ידי חואהווי הסינית מטעמים בטחוניים

סוכנויות הידיעות

9.10.2005 / 8:59

לטענת חברי הפרלמנט, ליצרנית ציוד התקשורת הגדולה בסין קשרים הדוקים עם צבא סין ועם ממשלתה; כך דיווח "אובזרוור"



חברי פרלמנט בריטיים קוראים לחסום, על רקע בטחוני, את רכישת ספקית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני, על ידי חואהווי טכנולוגי'ס - יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בסין - תמורת תמורת כ-600 מיליון ליש"ט (1.06 מיליארד דולר). כך דיווח העיתון "אובזרוור".



התנגדות חברי הפרלמנט, מבוססת על טענות בטחוניות שנובעות מקשריה ההדוקים של חואהווי לממשלת סין ובאה על רקע המגעים בין שתי החברות. מרקוני חשפה בחודש אוגוסט כי מתנהלים מגעים על מספר קונים ושותפים אפשריים, ובאמצעי התקשורת בבריטניה הוזכרה חואהווי כמועמדת המובילה. בשבוע שעבר רווחו שמועות כי ענקית ציוד התקשורת השוודית אריקסון מגלה עניין במרקוני, וקרובה להגשת הצעת רכש רשמית לחברה.



כאמור, ההתנגדות לעסקה הנרקמת בין מרקוני לחואהווי, באה על רקע חששות כי הקשרים ההדוקים בין החברה הסינית לממשלת סין וצבא סין עלולים להיות בעייתיים מבחינה בטחונית. מייסד ומנכ"ל חואהווי, רן זנגפי, שימש כקצין בצבא סין, ולאחרונה קיבלה חואהווי קו אשראי בסך 10 מיליארד דולר מבנק ממשלתי סיני.



בחודש אוגוסט ביטלה חברת הנפט הסינית CNOOC הצעת רכש בסך 18.5 מיליארד דולר שהגישה לחברת הנפט האמריקאית יונוקל, על רקע התנגדות רבה לעסקה בדרגים הפוליטיים בארה"ב. הממשל האמריקאי טען כי מיזוג בין שתי חברות הנפט עשוי לפגוע בביטחון הלאומי של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully