וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ: לא תוסר חסינות ח"כ גורולובסקי בעקבות פרשת ההצבעה הכפולה

עמירם ברקת

9.10.2005 / 9:35

בג"ץ דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת ועדת הכנסת, שלא להסיר את חסינותו של גורולובסקי, אשר הצביע הצבעה כפולה; זאת בשל תיקון לחוק הקובע הסדר חדש להסרת חסינות



בג"ץ דחה הבוקר את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת ועדת הכנסת, שלא להסיר את חסינות ח"כ מיכאל גורולובסקי (ליכוד) בפרשת ההצבעה הכפולה. בג"ץ קבע כי התיקון לחוק, הקובע הסדר חדש להסרת חסינותם של חברי כנסת, הופך את העתירה ללא אקטואלית. כן נקבע כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, רשאי להגיש כתב אישום חדש נגד גורולובסקי בהתאם להסדר החדש.



מדובר בעתירה השניה שמגישה התנועה לאיכות השלטון בעניין. העתירה הראשונה הוגשה בדצמבר 2003 לאחר שוועדת הכנסת דחתה את בקשת היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, להגיש כתב אישום נגד גורולובסקי לאחר שהצביע פעמיים על הצעת חוק בקריאה שניה ושלישית. רובינשטיין ביקש להאשים את גורולובסקי בזיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות במרמה ובהפרת אמונים.



בג"ץ הורה בפברואר 2005 לוועדת הכנסת לדון מחדש בהחלטה אולם גם בדיון הנוסף שנערך ביוני החליטה ועדת הכנסת ברוב של עשרה מול שישה שלא להסיר את חסינותו של גורולובסקי. החלטתה של הוועדה עוררה ביקורת ציבורת עזה ובעקבותיה הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה נוספת לבג"ץ.



לפי התיקון לחוק שהתקבל ביולי האחרון, היועץ המשפטי אינו צריך עוד לבקש מוועדת הכנסת להסיר את חסינותו של חבר כנסת. רק אם חבר הכנסת מתנגד להסרת חסינותו, תדון הוועדה בעניינו והחלטה נחשבת בגדר המלצה כשההכרעה הסופית בעניין עוברת למליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully