וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן הפעילה זכות סירוב ומנעה רכישת 30% מחברת הנכסים אמד בידי גולן מלאכת מחשבת

טל לוי

9.10.2005 / 9:56

בכיר בגולן: "עד עכשיו לא ברור לנו מה גרם לשינוי, מאין הכסף לרכישה ומה האינטרס של המדינה שחברת אוטובוסים תרכוש ותנהל נדל"ן במקום לממש נכסים; ברגע שגולן ירצו למכור, אנחנו נהיה שם"



חברת הנכסים של קונצרן דן, אמד, הודיעה היום כי תפעיל את זכות הסירוב שניתנה לה ותמנע מכירת 30% מהחברה, לגולן מלאכת מחשבת שבבעלות היהלומן עודד דסאו. לאחר ביצוע הרכישה, נותרת דן עם אחזקה של 72% במניות אמד ויתר 28% מוחזקים בידי 1,100 בעלי המניות בדן. גולן תקבל היום פיצוי מוסכם בסך 2 מיליון שקל כתוצאה מביטול העסקה.



לפני כחודש, הודיעה שבבעלות היהלומן עודד דסאו כי תרכוש 22.5% ממניות חברת הנכסים אמד מקבוצת MPI בבעלות אייל יונה ואמנון ברזאני לפי שווי עסקה של 100 מיליון שקל, בניכוי הלוואת בעלים של 25 מיליון שקל. אחזקותיה של גולן היו אמורות להגיע מתוך נתח של 30% שבו אחזו יונה וברזאני, ולגולן היתה אופציה להגיע לאחזקה של 30%. אמד פיתוח נדל"ן והשקעות בע"מ היא חברת הנכסים של קונצרן דן ובין נכסיה מגרש חניה בבת ים, מגרש חניה בארלוזורוב, חניונים נוספים ומספר בנייני משרדים.



מגולן נמסר כי לאחר שדן תשלים את הרכישה, צפויה גולן לצאת בהצעה לרכישת כל חברת אמד תמורת 433 מיליון שקל. "אנחנו יודעים שיש גורמים בדן המעוניינים למכור את אמד", אמר בכיר בגולן.



"הפעלת זכות הסירוב של דן הגיעה אלינו כהפתעה גמורה", אומרים היום בגולן, "מובן שידענו שיש להם זכות סירוב, אולם מתוך שיחות שערכנו, הובהר לנו שלא רק שאין כוונה להשתמש בזכות זו, אלא שלדן יש כוונה למכור עוד חלקים מהחברה". "למעשה היינו אמורים להגיע לאחזקה של 56% באמד בתום 3 סיבובים של רכישות", מדגישים שם. "עד עכשיו לא ברור לנו מה גרם לשינוי הזה, מאין הכסף לרכישה ומה האינטרס של המדינה (שהרי דן היא גוף ציבורי) שחברת אוטובוסים תרכוש ותנהל נדל"ן במקום לממש נכסים", אמר היום בכיר בגולן, "ברגע שגולן ירצו למכור, אנו נהיה שם".



חברת גולן מלאכת מחשבת נרכשה לפני 3 חודשים על ידי היהלומן עודד דסאו, בעסקה שבה רכש דסאו 56.5% מהחברה תמורת 8 מיליון שקל. החברה מתכוונת לעסוק בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל ועסקת אמד היא הראשונה שבה רוכשת גולן אחזקה מהותית בחברה נכסים והשקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully