וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אקספון גייסה 4.26 מיליון דולר במטרה לרכוש חברות בארה"ב ולהשקיע בפעילות בישראל

ערן גבאי

9.10.2005 / 17:23

הפעילות בישראל של ספקית השיחות הבינלאומיות אקספון 018 מהווה כ-10% מהיקף הפעילות של החברה העולמית; בחברה הישראלית אומרים כי כבר השנה יושג איזון תזרימי



חברת אקספון, הנשלטת בידי קבוצת ישראלים היושבים בלונדון, מדווחת היום על השלמת גיוס של כ-4.26 מיליון דולר בארה"ב, לפיתוח וביסוס עסקי של החברה בעולם - בשוק הבריטי, האמריקאי והישראלי. בין המשקיעים, שני בנקים להשקעות מארה"ב וגוף בנקאי מוסדי מישראל. החברה גייסה 2.26 מיליון דולר במניות ו-2 מיליון דולר באיגרות חוב להמרה. הכסף ישמש בעיקר לצורך רכישת חברות באזור הפעילות של החברה בארה"ב - מיסיסיפי ולואיזינה.



הגיוס נועד בעיקר לצורך הגדלת פעילות החברות בארה"ב ובישראל, שני שווקי יעד שהחברה רואה בהם מקורות צמיחה עתידיים, וכן לטובת הרחבת פעילות השיווק והמכירות. היקף הפעילות של החברה בישראל - ספקית השיחות הבינלאומיות אקספון 018 - מהווה כ-10% מהיקף הפעילות של החברה העולמית, והפעילות בארה"ב מהווה כ-28%.



המדובר בגיוס שני שמבצעת החברה, לאחר שהגיוס הראשון בתחילת 2004 היה בהיקף של 3 מיליון דולר, וכמה מאות אלפי דולרים זרמו לטובת הפעילות בישראל.



לאחר שלושה רבעונים של פעילות, הסכים אלון מועלם, סמנכ"ל הכספים של הפעילות בישראל, לחשוף שהכנסות החברה בישראל ברבעון השני של 2005 עלו ל-2.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 1.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005. גם השורה התחתונה של הפעילות בישראל השתפרה, וההפסד צומצם מכמיליון שקל להפסד של 700 אלף שקל ברבעון השני. לגבי היקף דקות השיחה, אמר מועלם כי אם בחודש ינואר 2005 פעילות החברה הניבה כמיליון דקות שיחה, הרי שבספטמבר היקף דקות השיחה החודשי מגיע ל-8 מיליון. החברה מאמצת גישה של מחיר אחיד - 21-29 אגורות לדקה - ופועלת בעיקר עם המגזר החרדי, העולים מחבר העמים והעובדים הזרים. החברה כמעט שאינה פעילה בשוק העסקי. מועלם טוען כי עוד השנה תגיע החברה לאיזון תזרימי.



בעוד שהפעילות בארה"ב ובבריטניה משלבת בין אספקת אינטרנט לצד שיחות בינלאומיות, הרי שבישראל החברה פעילה רק בתחום השיחות הבינלאומיות, ולא ביקשה זיכיון לאספקת אינטרנט. מועלם לא רואה בכך בעיה במודל העסקי, ולמרות השילוב שמבצעות המתחרות - אינטרנט זהב ונטוויז'ן, שילוב המאפשר להן לכרוך ולסבסד פעילות אחת בשנייה - באקספון מאמינים כי עדיין לא הגיעה נקודת הזמן בה יהיה כדאי מבחינתם לפתוח גם בפעילות של אספקת אינטרנט בישראל: "קודם נתייצב בשוק השיחות הבינלאומיות", אומר מועלם.



בעלי השליטה בחברה הם אברהם קינן, מייסד חברת התקשורת האנגלית סוויפטנט (כיום חברת בת בבעלות מלאה של אקספון העולמית), וגיא ניסנסון, מנכ"ל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully