וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': רכישת GSS תאפשר לקומברס להכפיל את הכנסותיה בשוק תוכנות הבילינג ב-2006

עומרי כהן

9.10.2005 / 20:10

"השלמת הרכישה תספק לקומברס הכנסות נוספות בהיקף של 180-170 מיליון דולר בשנה הבאה"; ליהמן ברדרס: "העסקה עשויה לספק לקומברס הזדמנויות צמיחה משמעותיות החל מ-2008-2007"



רכישת GSS, חטיבת הטלקום של חברת CSG, תמורת 251 מיליון דולר במזומן, לא הזיזה בערב שבת את מניית , וזו נותרה במחיר של 25.3 דולר. אולם למרות התגובה המאופקת בשוק, שנבעה אולי מחוסר הפתעה למשקיעים, התקבלה בחיוב אצל האנליסטים המסקרים את החברה הישראלית, שמובילה את השוק העולמי של שירותי ערך מוסף לחברות תקשורת.



"אנחנו רואים ברכישה צעד חיובי, מאחר שהיא תוסיף ליכולתה של קומברס בתחום מערכות החיוב לתשלום מראש (פרה-פייד, למשל, בעת הטענת כרטיסי ה-SIM בזמן אוויר נוסף, כנהוג במדינות מתפתחות רבות ע.כ.) את יכולותיה של GSS בתחום מערכות החיוב בדיעבד (פוסט-פייד, תשלום לאחר ביצוע השיחה. למשל באמצעות חשבון חודשי כנהוג בישראל ע.כ.)", כתבו האנליסטים טל ליאני וסטנלי קובלר מבנק ההשקעות מריל לינץ'.



השניים העריכו עד כה, כי הכנסות קומברס מתחום הבילינג יטפסו בשנה הבאה לכ-200 מיליון דולר, לעומת כ-40 מיליון דולר בלבד לפני שלוש שנים. אולם כעת צפויה לדעתם הרכישה להוסיף לקומברס הכנסות של כ-180-170 מיליון דולר ב-2006, ולאפשר לה להכפיל כמעט את הכנסות חטיבת הבילינג בשנה הבאה.



"קומברס התמקדה עד כה בעיקר בשווקים מתפתחים - השווקים העיקרים למערכות חיוב מראש - ונדרשה לשותפות עם חברה נוספת בעת השתתפות במכרז אשר כלל גם מערכות לתשלום בדיעבד. אולם, כעת פותחת הרכישה בפני קומברס, הן את שוק מערכות החיוב בדיעבד והן את שוק המערכות המשולבות (פרה-פייד ופוסט-פייד)", ציינו ליאני וקובלר.



בשוק הפוסט פייד בולטת חברת הישראלית, אולם לדעת השניים לא צפויה להתפתח בעתיד הקרוב תחרות בין שתי ענקיות תוכנות התקשורת הישראליות: "העוצמה של אמדוקס נמצאת בעסקות הבילינג הגדולות הכוללות הכנסות של מיליוני דולרים רבים על פני מספר רב של שנים. וכמו כן היא מתמחה במערכות לשילוב בין תוכנות. לקומברס אין את היכולות הללו ותמשיך להתמקד בפרויקטים קטנים יותר, בעיקר במדינות מתפתחות. לכן לא צפויה הרכישה של קומברס להשפיע על עמדתה התחרותית של אמדוקס בשוק", ציינו ליאני וקולבר.



השניים הותירו היום לקומברס המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 30 דולר. גם בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הותירו היום המלצה חיובית של "תשואת יתר" לקומברס, אולם עם מחיר יעד גבוה פחות של 28 דולר.



בליהמן ברדרס ציינו בסוף השבוע, כי בטווח הארוך זו עסקה חיובית בראייה אסטרטגית עבור קומברס, שמרחיבה את עסקי הבילינג של החברה ועשויה לספק לה הזדמנויות צמיחה משמעותיות החל מהשנים 2007 - 2008, כאשר שוק מערכות החיוב המשולבות ילך ויצבור תאוצה.



גם בבית ההשקעות CIBC הגדירו את העסקה כחיובית מאוד עבור קומברס, והותירו למניה המלצה של "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 33 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully