וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסור בלולבים מחמיר: 175 אלף לולבים שהגיעו ממצרים נמצאו לא כשרים

עמירם כהן

9.10.2005 / 21:41

עדיין לא ידוע מה תהיה החלטת הרבנות לגבי 80 אלף לולבים שהגיעו מדיר אל בלח דרך מסוף קרני; מקור המחסור הוא באיסור של משרד החקלאות המצרי על קטיף לולבים ממטעי התמרים בחוף אל עריש



מאת עמירם כהן ועמירם ברקת



המחסור, הצפוי בלולבים בחג הסוכות השנה, יחמיר לאחר שהרבנות הראשית פסלה הערב (ראשון) 175 אלף לולבים שהגיעו בימים האחרונים ממצרים, דרך פורט סעיד. כעת המחסור בלולבים נע בסביבות 400 אלף מתוך כ-700 אלף לולבים כשרים, הדרושים.



במקביל, עדיין לא ידוע מה תהיה החלטת הרבנות לגבי 80 אלף הלולבים שהגיעו אמש מדיר אל בלאח דרך מסוף קרני. מדובר בשלוש משאיות שנכנסו הערב דרך מעבר קרני. הלולבים יעברו ביום שלישי בבוקר חיטוי ולאחר מכן תיתן הרבנות את ההחלטה לגביהם.



מקור המחסור הוא באיסור של משרד החקלאות המצרי על קטיף לולבים ממטעי התמרים בחוף אל עריש, מקור הלולבים העיקרי של ישראל בשני העשורים האחרונים. ח"כ שאול יהלום האשים בסוף השבוע את משרדי הממשלה ב"אדישות" למחסור שעליו ידוע זה מכבר.



מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, אמר אמש, כי ספק גדול אם יגיעו הלולבים שהובטחו מירדן, כ-150 אלף, בגלל מאבקי כוח שמנהלים הסוחרים הישראלים, בינם לבין עצמם. עוד אמר כי מאבקי הכוח האלה, יגרמו למחירים גבוהים במיוחד של הלולבים.



המחיר הסיטונאי של הלולבים הוכפל השנה לעומת השנה שעברה, ולהערכת הסוחרים המחיר לצרכן עשוי להגיע ל-80-50 שקל ללולב כשר לעומת 30-50 שקל בשנה שעברה. לדברי ח"כ יהלום, ברור כבר עתה כי יהיה מחסור משמעותי בלולבים לחג, מחסור שימנע ממשפחות מועטות יכולת לקיים את מצוות החג.

לפי פרסומים בכלי התקשורת, נובעים מחיריהם הגבוהים של הלולבים השנה מפעולתם של גורמים בעלי עניין, שהביאו לעצירת ייבוא הלולבים ממצרים. סגן שר הרווחה, הרב אברהם רביץ, שניהל בימים האחרונים את המגעים להעברת הלולבים הפלשתינים, העריך כי אם ישווקו הלולבים לצרכנים בישראל, תחול הוזלה ניכרת במחירי הלולבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully