וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע ינאי: "תעשיית הטלקומוניקציה תצמח בקצב של 15% בשנה"

ערן גבאי

10.10.2005 / 9:15

נשיא מוטורולה ישראל אומר בשיחה עם TheMarker כי בטוח שהחברה הבת מירס, יכולה להמשיך ולשמש חברת נישה בשוק הסלולר של 2006 ולהתמקד במגזר העסקי



"תעשיית הטלקומוניקציה תצמח בקצב של 15% בשנה", כך אומר נשיא מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, המשמש גם כנשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע. בשיחה עם-TheMarker טוען ינאי כי "שוק הטלקומוניקציה רחוק מלמצות את עצמו".



בעת האחרונה נשמעות יותר ויותר הערכות בענף כאילו הטכנולוגיה מציעה הרבה יותר מהדרישות האמיתיות של צרכן התקשורת בן זמננו, ועל כן עלולה להגיע נקודת רווייה, בה הצרכנים יהיו להוטים פחות להגדיל את ההוצאה החודשית שלהם על סל התקשורת. הערכה זו מגובה, על פי רוב, באפשרות שכספים יעברו מהשקעה בתעשיית התקשורת להשקעה בתעשיית הביוטכנולוגיה.



ינאי דוחה את ההערכות האלה וקובע, כי מוטורולה ישראל הגדילה השנה משמעותית את היקפי ההשקעה שלה בחברות סטארט אפ ישראליות בהשוואה ל-2004 וכי מגמה זו תמשיך ותתרחב ב-2006. על פי נתוני IVC - חברת המחקר לתחום הון הסיכון - תחום התקשורת הוביל את היקפי הגיוסים ב-2004, אך חלקו בסך ההשקעות יורד. כ-117 חברות תקשורת גייסו 430 מיליון דולר, שהיוו כ-29% מסך ההון שגוייס על ידי חברות סטארט אפ בישראל ב-2004. זאת, בהשוואה ל-33% ב-2003 ול-37% ב-2002. סקטור מדעי החיים היווה כ-22% מסך ההון שגוייס ב-2004 ונתח זה נמצא בעלייה מתמדת.



לאחר שבסוף השבוע השלימה אמפל, שבשליטת יוסי מימן, את מכירת 33% ממניות חברת הסלולר מירס, החברה הבת של מוטורולה ישראל, לפי שווי חברה של 270 מיליון דולר, ויצאה מההחזקה בחברה אחרי שבע שנים בהפסד של 4 מיליון דולר - סירב ינאי להביע את דעתו על המשמעות שנובעת מכך לחברת הסלולר בה הוא מחזיק כיום בשליטה מלאה. רק לפני חצי שנה נעשתה בדיקה בחברת הכבלים HOT בניסיון לבחון את כדאיות הרכישה של מירס. הבדיקה לא חשפה כדאיות עסקית ברכישה, והתוכנית נגנזה. לינאי זה לא מפריע, הוא בטוח שמירס, אשר לה כ-300 אלף מנויים (כ-80% מהם מנויים עסקיים המספקים לה הכנסה ממוצעת למנוי גבוהה יחסית), יכולה להמשיך ולשמש חברת נישה בשוק הסלולר ולהתמקד במגזר העסקי.



ינאי אף אומר, שהוא אינו מודאג מסימן השאלה המרחף מעל טכנולוגיית הרשת בה פועלת החברה - טכנולוגיית ה-IDEN בקצבי העברת מידע של 96 קילו ביט בשנייה וה-Widen בדור 3 עם קצבי עבודה של 400-350 קילו ביט בשנייה - שכן מרבית מנויי מירס הם גורמים שחייבים תקשורת בזמן אמת ובחירום, ורשת מירס, לטענתו, עמידה בהרבה בפני קריסה בהשוואה לרשתות המתחרות. ינאי מציין בהקשר זה את הפעילות המוצלחת של הרשת בתהליך ההתנתקות. מירס קונה את הציודים והמכשירים שלה ממוטורולה ומהווה ציר מכירה נוח מבחינתו של ינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully