וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסופות: תשואות של 4.9% ברבעון לקרנות נאמנות מנייתיות בארה"ב

ניו יורק טיימס

10.10.2005 / 9:40

בקרב כל קרנות המניות המקומיות בארה"ב, ובכלל זה קרנות מגזריות, היתה התשואה הממוצעת גבוהה אף יותר: 4.9%, לעומת תשואה של 2.8% ברבעון השני ותשואה שלילית של 2.3% ברבעון הראשון



מאת פול ג’יי לים



הרבעון השלישי של 2005 ייזכר בשל שתי סופות ההוריקן היקרות ביותר שפגעו בארה"ב אי פעם - והחותם שהותירו מחירי האנרגיה הגבוהים. אולם למרות הנזקים והפגיעות שגרמו קתרינה וריטה, הן לא מחקו את העליות החדות להפתיע של שוקי המניות.



בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר הניבו קרנות מניות מקומיות בארה"ב תשואה ממוצעת של 4.4% - תשואה נאה בהתחשב בכך שהממוצע ההיסטורי השנתי של שוקי המניות עומד על מעט יותר מ-10%.



בקרב כל קרנות המניות המקומיות בארה"ב, ובכלל זה קרנות מגזריות, היתה התשואה הממוצעת גבוהה אף יותר: 4.9%, לעומת תשואה של 2.8% ברבעון השני ותשואה שלילית של 2.3% ברבעון הראשון, לפי נתוני חברת מורנינגסטאר.



"בסופו של דבר התברר כי זה היה רבעון טוב למדי", אמר אנליסט המחקר הבכיר טום רוזין מחברת מעקב הקרנות ליפר. "הוא לא היה עוצר נשימה כמו התשואות שראינו בסוף 2004, אבל על בסיס שנתי מדובר בתשואה טובה למדי".



ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר היתה התשואה הממוצעת שהניבו קרנות מניות בארה"ב 16.5%. מדובר בתשואה טובה באופן ניכר מעלייה של 12.3% שרשם מדד S&P 500 ועלייה של 7.2% שרשם מדד דאו ג'ונס באותה תקופה.



מנהלי קרנות שהצליחו להשיג תשואה גבוהה יותר מזו של השוק היו אלו שלהם החזקות גדולות במניות אנרגיה וחשמל, שכן "אלו היו התחומים בשוק שהניבו את התשואות הגבוהות ביותר", אמר וונדל פרקינס, אסטרטג ההשקעות הראשי של קרנות JohnsonFamily.



מבין 10 הקרנות שהניבו את התשואות הגבוהות ביותר ברבעון השלישי היו ההחזקות במגזר האנרגיה כרבע מכלל הנכסים. מדובר בנתח גבוה באופן ניכר מנתח של 10.5% של מניות האנרגיה במדד S&P 500.



קרנות המשקיעות במגזר משאבי הטבע, אשר מרבית השקעותיהן הן במניות הקשורות למגזר האנרגיה, הניבו את התשואה הגבוהה ביותר ברבעון בקרב הקרנות בארה"ב. קרנות משאבי טבע הניבו ברבעון האחרון תשואה של 23.2% בממוצע.



סוג הקרנות היחיד שהניב תשואה גבוהה יותר היה קרנות מניות של אמריקה הלטינית, אשר הניבו בממוצע תשואה של 29.7%. ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר הניבו קרנות מניות של אמריקה הלטינית תשואה של כמעט 79%, אולם מומחה המניות סקוט מריט מקרנות ג'יי.פי מורגן אמר כי גם במקרה זה מדובר בסיפור של מגזר האנרגיה. "ברור שכאשר מחיר הנפט הגולמי עולה בכ-50% בשנה, הדבר יסייע לברזיל ומקסיקו ולכל מי שמייצא משהו שקשור לאנרגיה".



מחיר הנפט הגולמי זינק מרמה של פחות מ-60 דולר לחבית בתחילת יולי ליותר מ-70 דולר לחבית מיד לאחר פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בחודש שעבר. עם זאת, על אף שתוצאות מגזר האנרגיה היו הבולטות ברבעון, גם מגזרים אחרים בשוק המניות שיגשגו.



ראסל קינל, מנהל מחקר קרנות במורנינגסטאר, אמר כי העליות שנרשמו ברבעון השלישי היו רחבות היקף יותר מכפי שנדמה. כך, למשל, לנוכח התגברות החששות האינפלציוניים בעקבות העלייה במחירי הסחורות, רשמו קרנות המתמקדות במתכות יקרות תשואה של כמעט 21% בממוצע.



קרנות של מגזר הטכנולוגיה רשמו אף הן ביצועים נאים, והניבו תשואה ממוצעת של 7.5%, אולם לא מדובר בתופעה חריגה. קרנות מגזר הטכנולוגיה הניבו תשואות דומות לאלו של כמה קרנות מגזריות אחרות, ובכלל זה מגזר שירותי החשמל והמים, אשר הניב תשואה של 8.4%, מגזר שירותי הבריאות אשר עלה ב-7.8% ומגזר התקשורת, שהוסיף 7.1%.



כל סוגי קרנות המניות שאחריהם עוקבת חברת מורנינגסטאר הניבו תשואה חיובית ברבעון השלישי, למעט תחום אחד: קרנות "פסימיות" (קרנות המהמרות על ירידות בשוק), אשר נועדו לרשום עליות בתקופות שבהן מדדי המניות העיקריים רושמים ירידות.



אפילו בקרב קרנות המניות הכלליות, "לא ממש שינה באיזה תחום מניות השקעת", אמר קינל. במלים אחרות, ההצלחה ברבעון היתה מובטחת בין אם השקעת בקרנות מניות מכוונות צמיחה של חברות קטנות (small cap) ובין אם השקעת בקרנות ערך של חברות גדולות. קרנות מניות כלליות הניבו ברבעון בממוצע תשואות של 3.6%-6.6%.



ככלל, בכל מדינה שבה השקעת ברבעון השלישי הרווחת כסף. למעשה, מספר גדל והולך של משקיעי קרנות פונה להשקעות מחוץ לארה"ב, ונהנה עקב כך מתשואות נאות. קרנות מניות המשקיעות בחברות אירופיות, אסיאתיות, יפאניות ובאמריקה הלטינית כולן הניבו בממוצע תשואות דו-ספרתיות ברבעון, שכן התשואה של תיקי ההשקעות הבינלאומיים היתה גבוהה מזו של תיקי ההשקעות בארה"ב.



ניו יורק טיימס


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully