וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תחשוף היום שבבים חדשים שיסגרו את פער הביצועים מול AMD

רויטרס

10.10.2005 / 10:49

החברה תשיק קו שבבים לשרתי x86; המוצרים החדשים יצטרפו לקו השבבים זיאון Xeon שלה; המהלך עוקב אחר AMD שחטפה לפחות 20% מהשוק האמריקאי, לעומת 11.4% ברבעון הראשון



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, תחשוף היום שבבי מחשב שאמורים לסגור את פער הביצועים מול השבבים של המתחרה AMD בשוק השבבים לשרתים, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



שבבי אינטל מספקים את כוח העיבוד לרוב השרתים מבוססי x86, אשר פועלים בדרך כלל עם מערכת ההפעלה לינוקס או חלונות של מיקרוסופט.



מהלכה של אינטל עוקב אחר זה של AMD, אשר השיקה באפריל את שבבי השרתים dual-core (ליבה כפולה), המכילים שני "מוחות" אלקטרוניים על פיסת סיליקון אחת. באמצעות קו שבבי האופטרון שלה, גדל נתח השוק של AMD בתחום שבבי שרתים x86 ל-7.4% ברבעון השני, מ-5.6% ברבעון הראשון. כך דיווח "ג'ורנל".



בשרתי x86, בהם פועלים לפחות ארבעה שבבים, חטפה AMD לפחות 20% מהשוק האמריקאי, לעומת 11.4% ברבעון הראשון, לפי הדיווח.



אינטל אמרה, כי המוצרים החדשים שלה יצטרפו לקו השבבים זיאון Xeon שלה. הדגם האחרון, DP, נתפר עבור שרתים עם שקעים לשני שבבים. דגם עבור שרתי ארבעה שבבים יושק בעוד כמה שבועות.



רוב יצרניות השרתים צפויות לאמץ את שבבי הזיאון, דיווח העיתון. דל, היצרנית הגדולה אשר איננה משתמשת באופטרון של AMD, הכריזה על השקת שרתים התומכים במוצריה של אינטל. HP, היצרנית הגדולה ביותר של שרתי x86, גילתה כי שבבי זיאון DP מהירים ב-50%-30% מדגמים מוקדמים יותר של אינטל, אמרו בכירים בחברה. צריכת האנרגיה של השבבים זהה לדורות הקודמים.



AMD אמרה כי היא מצפה להמשיך להתחרות בהצלחה עם אינטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully