וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מוכנה לערוך קיצוצים משמעותיים במכסים על היבוא אם מדינות אחרות ילכו בעקבותיה

סוכנויות הידיעות

10.10.2005 / 11:09

כך כתב נציג הסחר של ארה"ב רוב פורטמן בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס"; פורטמן נמצא בכינוס בשווייץ, בו צפויים נציגי ארה"ב והאיחוד האירופי ללבן את המחלוקת בנוגע לסובסידיות החקלאיות



נציג הסחר של ארה"ב בארגון הסחר העולמי (WTO), רוב פורטמן, אמר היום כי ארה"ב מוכנה לערוך קיצוצים משמעותיים במכסים על היבוא. פורטמן אמר את הדברים בפגישת בכירים בשווייץ, בה מצפים רבים כי ארה"ב והאיחוד האירופי ילבנו את המחלוקות בנוגע לסובסידיות החקלאיות. בחודש שעבר הגיש האיחוד האירופי תכנית דומה לקיצוץ במכסי היבוא.



היום אומר פורטמן כי ארה"ב מוכנה להגדיל את הקיצוצים עוד יותר מההצעה של אירופה, אם גם מדינות אחרות ילכו בעקבותיה. "על מנת לקדם את המשא ומתן התקוע, ארה"ב מוכנה לפעול באגרסיוויות", כתב פורטמן במאמר שפורסם בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס". "אך קיצוצים משמעותיים יותר דרושים גם מהאיחוד האירופי ויפאן, אשר להם סובסידיות גדולות בהרבה", הוסיף.



פורטמן גם כתב כי הצלחת הסכם הסחר העולמי אינה תלויה רק במדינות המפותחות, והסביר כי "גם על מדינות מתפתחות לתרום את חלקן, באופן התואם את תפקידן בסחר החקלאי העולמי".



פסקל לאמי, העומד בראש ה-WTO, אמר כי על האיחוד האירופי ועל ארה"ב לערוך שינויים במדיניות החקלאית שלהם על מנת להתקדם במשא ומתן לקביעת הסכם סחר עולמי. לאמי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי, כי לדעתו על האיחוד האירופי לפתוח את השווקים שלו בפני יצרנים זרים, ואילו על ארה"ב לצמצם את הסובסידיות החקלאיות.



הרפורמות החלקאיות שהתקבלו באיחוד האירופי ב-2003 המירו את סובסידיות היצוא של האיחוד במענקי רווחה של בעלי חיים וניהול סביבתי לחקלאים. מענקים אלה נחשבים פחות חמורים לפי תקנות ה-WTO. בארה"ב קיימות סובסידיות לחקלאים במקרה של נפילת מחירים, מה שמאפשר להם לגבות מחיר נמוך באופן מלאכותי. שותפות הסחר של ארה"ב דורשות שינוי בחוק החקלאות של ארה"ב מ-2002, שצפוי להתחדש ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully