וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדירקטוריון בזק ו-yes החלו לבחון אפשרות לביצוע מימון מחדש במהלך 2006

ערן גבאי

10.10.2005 / 13:53

כך נודע ל-TheMarker; ב-2006 צפויה yes להגיע לאיזון תזרימי ולהתחיל להחזיר חוב לבנקים; שני משקיעים מוסדיים ישראליים השקיעו עוד 30 מיליון שקל ב-yes



בדירקטוריון בזק ובמועצת המנהלים של חברת הלוויין yes כבר החלו דיונים על בחינת אפשרות לביצוע רה-פיננסינג (מימון מחדש) במהלך 2006, כך נודע ל-TheMarker. החברות שוקלות גם גיוס בשוק ההון. ב-2006 צפויה yes בהתאם לתוכנית העסקית ממארס 2004 להגיע לאיזון תזרימי ולהתחיל להחזיר חוב לבנקים. התוכנית העסקית המדוברת, אותה גיבש דירקטוריון בזק, נקבה ביעד של 550 אלף מנויים כתנאי לאיזון של yes.



חברת הלוויין הצליחה לסיים את 2004 עם הכנסות של יותר ממיליארד שקל ועם צמיחה של 13% במספר המנויים, שהיום נאמד ביותר מחצי מיליון. ההפסד התפעולי של החברה ירד ב-2004 ל-191 מיליון שקל, וההפסד הנקי של החברה ירד בשליש לרמה של 366 מיליון שקל.



בד בבד, שני משקיעים מוסדיים ישראליים גדולים הפעילו היום את האופציה שהיתה נתונה להם להשקעה נוספת בחברת הלוויין yes בהיקף של 30 מיליון שקל, ובכך השלימו השקעה כוללת של גופים שאינם בעלי מניות בחברה בהיקף של 100 מיליון שקל.



מנכ"ל בזק, אמנון דיק, וסמנכ"ל הכספים, רון איילון, הצליחו לארגן את 100 מיליון השקלים כהלוואה מגופים מוסדיים לחברה הבת המפסידה, לאחר שכבר בתחילת השנה לוותה yes מהפניקס כ-15 מיליון שקל; באפריל הושג ההסדר עם שני משקיעים מוסדיים גדולים אחרים (שאחד מהם בחר להגדיל את ההלוואה) להלוואה של 35 מיליון שקל.



הלוואה זו נושאת ריבית צמודה בשיעור של 11% בשנה. במקרה של חדלות פירעון ב-yes תינתן לבנקים קדימות כנושה מובטח, אך למוסדיים תינתן עדיפות על ההלוואות של בזק עצמה. בזק ערבה לחובות yes לבנקים, ולכן הריבית המשולמת שם היא 6%, לעומת זאת בהלוואות מהמוסדיים לא מדובר על ערבות של ממש מצידה של בזק אלא התחייבות להחזר בתנאים מסוימים בהם שוויה של yes יוערך כחיובי.



ההזרמות החיצוניות מגיעות על רקע המאבק בין בזק לבין משרד התקשורת על תוכנית הזרמות כוללת לחברת הלוויין בהיקף של 440 מיליון שקל. משרד התקשורת אישר לבזק ולבעלי המניות להזרים 350 מיליון שקל בלבד.



המימון החיצוני ל-yes, שעמוסה היום חובות בנקאיים כבדים בסך 1.3 מיליארד שקל וחובות כלפי הלוואות הבעלים המאסיוויות שהזרימה לה בזק, נדרש בשל התנגדותו הנחרצת של משרד התקשורת לתוכנית ההזרמה הגדולה שנהגתה בדירקטוריון בזק בשנה שעברה. 440 מיליון השקלים נועדו, לדברי בזק, כדי ש-yes תוכל לעמוד ביעד האיזון שלה: 550 אלף מנויים, עוד ב-2006. במשרד התקשורת טענו כי במצב שנוצר בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית כל הזרמה מצד בזק עצמה תפגע ישירות בחברות הכבלים, שאמורות להתחרות מול בזק במגרש הראשי שלה: שיחות טלפון קוויות.



בזק העבירה לחברת הלוויין במהלך השנה החולפת 195 מיליון שקל מתוך תוכנית ההזרמה החדשה למרות מחאות המשרד, בטענה כי הגבלה על מימון כזה כלל אינה בסמכותו וכי המשך ההזרמה חיונית לקיומה של YES כעסק חי. בינתיים התנהלו מגעים להקטנת חלקה של בזק בנטל המימון, ובעלי מניות המיעוט ב-YES יורוקום ופולאר הסכימו גם הם להעמיד לה כ-30 מיליון שקל.



במשרד התקשורת הסכימו לאחר מו"מ להעמדת הלוואות בהיקף של 350 מיליון שקל מצידה של בזק, אך הותנה כי את היתרה של 155 מיליון שקל, שאותה טרם העבירה בזק תוכל חברת הלוויין לקבל כל עוד חלקה של בזק לא יעלה על 55% מהסכום (55% הוא בקירוב שיעור אחזקת בזק בלוויין במימוש האופציה שמחזיקה בזק). מחר יתקיים דיון בבג"ץ בעניין המשך ההזרמות של בזק לחברת הלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully