וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לתנובה ולשאר הקואופרטיווים והתאגידים החקלאיים: אולמרט וכץ אישרו במיוחד עבורם פטור ממס על רווחי הון

TheMarker

10.10.2005 / 14:06

הפטור - לסכומים שישמשו לכיסוי התחייבויות במסגרת הסדרי הקיבוצים והמושבים; לאחר פטור מלא בן 4 שנים, יקבלו גם מס מופחת עד 2011



ממשלת ישראל העניקה הבוקר מתנה לבעלים של קואופרטיווים וחברות אחזקה חלקאיות: יוכלו למכור את נכסיהם ולקבל פטור מלא ממס הכנסה - אם הסכומים ישמשו אותם להחזר חובות בהמסגרת ההסדרים שנקבעו בעבר לחובות הקיבוצים והמושבים. הפטור המלא הינו לארבע שנים, אולם החלקאים יוכלו ליהנות משיעורי מס מופחתים גם לאחר מכן, עד שנת 2011.



הקבינט החברתי כלכלי אישר הבוקר את הצעת ההחלטה שהגישו ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט ושר החקלאות, ישראל כץ, לפיה יינתן פטור ממס על רווחי הון לתקופה של ארבע שנים, בגין מימוש אחזקות בתאגידים חקלאיים שיתופיים. הפטור יינתן אך ורק לסכומים שישמשו לכיסוי התחייבויות המגזר החקלאי, במסגרת הסדר הקיבוצים ובמסגרת הסדרי חובות המושבים.



על פי הודעת הממשלה, המהלך צפוי לעודד את שינוי מבנה ההתאגדות בקואופרטיווים חקלאיים, לרבות קואופרטיב תנובה, ובכך להביא לשיפור ההתנהלות העסקית של אותם גופים ולשפר את התחרות בענפים בהם הם פועלים. זאת, ללא הגדלת תקציב המדינה ותוך ניצול המקורות הלא ממומשים העומדים לרשות המגזר החקלאי. כמו כן, מוסרים ממשרד האוצר, המהלך צפוי לקדם את הפיכת תנובה לחברה, תוך שיפור רמת התחרות בענף החלב לרווחת הצרכנים.



המגזר החקלאי מחזיק בנכסים רבים, ובהם מפעלים, ארגוני קניות, אגודות מים וקואופרטיווים שונים. מרבית הנכסים האמורים אינם ניתנים למימוש עקב מבנה ההתאגדות הקיים שלהם (היינו אגודות שיתופיות חקלאיות או שותפויות). המגזר החקלאי מתמודד עם היקפים אדירים של חובות המשורתים במסגרת ההסדרים הקיימים (שירות חוב של כ-5 מיליארד ש"ח במסגרת הסדר הקיבוצים ושירות חוב של כ-1.5 מיליארד ש"ח במסגרת חוק גל) ויהעדר מקורות לצורך תשלום חובות אלה. בנוסף, מבנה ההתאגדות מקשה על גיוס כספים ועל התקשרות עם משקיעים חיצוניים ופוגע בהתנהלות העסקית של אותם גופים במשק תחרותי. המצב הקיים אף אינו מאפשר לבעלי הנכסים לקבל דיווידנדים.



על פי האוצר, מימוש הנכסים ושכלול האחזקות בקואופרטיווים החקלאיים, עשויים להוות פתרון למספר בעיות מהותיות הקיימות כיום ולהביא לשיפור ההתנהלות של גופים מרכזיים במשק, אשר יחלו לפעול בשקיפות ועל בסיס שיקולים עסקיים וכתוצאה מכך, צפוי שיפור של רמת התחרות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully