וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות לקראת עונת הדו"חות

עומרי כהן

10.10.2005 / 22:05

ECI מטפסת 1% על רקע חוזה חדש. ליפמן מאבדת 0.6% על רקע בקשה לתביעה ייצוגית נגדה

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות: מדד הנאסד"ק מטפס 0.1% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.2%. עונת הדו"חות שבפתח מקרינה בצורה טובה ומחירי הנפט היציבים עושים את שלהם. בקרב הישראליות, אי.סי.איי עולה 1%, ליפמן פתחה בירידה מתונה של 0.6% ומרקורי יורדת 1%. טבע מטפסת 1.2% לאחר התממשות בימי המסחר האחרונים.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט הסתיים שבוע מסחר אדום בנימה מעט חיובית ובעליות שערים קלות, לאחר ארבעה ימים רצופים של ירידות שערים. מדד נאסד"ק איבד בשבוע 2.9% מערכו, ומדד דאו ג'ונס סיכם שבוע בו ירד ב-2.6%. הסנטימנט השלילי בשווקים, הוסבר בחששות המשקיעים מפני העלאות נוספות של הריבית בארה"ב, על רקע הנתונים האינפלציוניים.

לקראת שבוע מסחר חדש, ועונת דו"חות שמתחילה אף היא, מסתמן רגש חיובי טרם פתיחת המסחר, מתוך ציפייה לביצועים טובים. זאת, למרות שתחזיות הצמיחה של סקר בלו צ'יפ לכלכלת ארה"ב הורדו מ-3.6% ל-3.4% עבור הרבעון השלישי ומ-3% ל-2.9% עבור הרבעון הרביעי. יציבות הנפט מתחת למחיר 62 דולר מוסיפה גם היא ובמסחר שלפני הפתיחה מראים החוזים על עלייה של 0.5% במדד נאסד"ק 100 ועלייה של 0.3% במדד S&P 500.

בקרב החברות הישראליות, מניית חברת ציוד התקשורת אי.סי.איי צפויה לרכז עניין, לאחר שדיווחה על עסקה בהיקף של 59 מיליון דולר. החברה תפרוס רשת תקשורת אופטית עבור חברת התקשורת והחשמל הממשלתית של קוסטה ריקה, שהינה ספקית התקשורת הבלעדית במדינה. הרשת נועדה לספק לקוסטה ריקה רשת תקשורת מתקדמת המאפשרת ניתוב תעבורת תקשורת ברחבי המדינה. הפריסה אמורה להתחיל בעוד כשלושה חודשים ולהסתיים באוקטובר 2007. המניה, שבמחיר 8.2 דולרים משקפת שווי שוק של מעל 900 מיליון דולר, נהנתה מעלייה של כ-20% במחירה בשנה האחרונה.

ליפמן, שצנחה ב-36% בשלושה שבועות בספטמבר- לפני ואחרי אזהרת הרווח - התאוששה מעט ועלתה ב-6% מאז, אולם היום נודע כי הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגדה. התובע טוען כי מנכ"ל ליפמן ידע מראש על הבעיות בחברה הבת וכי בשיחת ועידה שניהלו יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה, וסמנכ"ל הכספים מייק לילו, אישר אנג'ל כי כבר בתחילת יולי התברר שהחברה האנגלית לא תעמוד בתחזיות הצפויות. כתוצאה מהימנעות החברה מפרסום המידע, נטען, רכשו מאות אלפי משקיעים את מניות החברה, מבלי שהיה בידיהם מידע מהותי הקשור לרווחי החברה. מעניין יהיה לעקוב כיצד יגיבו המשקיעים לחדשות אלה.

מרקורי הכריזה היום בכינוס Mercury World 2005 בלאס ווגאס, על השקת Mercury BTO Enterprise - חבילה המשלבת מספר פתרונות שמוכרת מרקורי בתחום אופטימיזציה של מערכות המחשוב בארגון. במסגרת ההכרזה, הודיעה מרקורי על פתרונות חדשים לשינויי יישומים ומחזור חיי ביצועים ועל גרסאות חדשות לכל מרכזי האופטימיזציה של מרקורי בכל קווי המוצרים. מרקורי שצנחה ביותר מ-25% בתוך קצת יותר משבועיים, השלימה ירידה של 31% מתחילת השנה. כל זאת על רקע אזהרת רווח לרבעון השלישי, המשך חקירת ה-SEC לגבי חלוקת האופציות והפצרתה בבעלי האג"ח להמרה, שמחזיקים היקף של 800 מיליון דולר, שלא לדרוש את פרעונן המוקדם לפני מארס 2006, מחשש להתייבשות מרבית קופת המזומנים.

לאחר ירידה של כ-18% בשנה האחרונה, עשויה חברת פתרונות התוכנה הקטנה סאפיינס, לחוות מעט נחת מהמשקיעים היום. החברה הודיעה כי תספק רשיונות תוכנה לחברת ביטוח בחו"ל בהיקף של כ-4 מיליון שקל בחודשים הקרובים. סאפיינס ציינה כי היא צפויה לקבל הכנסות נוספות משירותים בשנתיים הקרובות. סאפיינס מתמחה כיום בפתרונות עבור עולם הביטוח, תחום אליו היא נכנסה כבר במהלך 2001, אם כי היא התקשתה עד כה לבצע בו פריצה אמיתית.

רכישת GSS, חטיבת הטלקום של חברת CSG, תמורת 251 מיליון דולר במזומן, לא ריגשה את משקיעי קומברס בסוף השבוע שעבר, וזו נותרה במחיר של 25.3 דולר. אצל האנליסטים המסקרים את החברה הישראלית התקבלה הבשורה בחיוב. במריל לינץ' הותירו לקומברס המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 30 דולר. בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הותירו המלצה חיובית של "תשואת יתר" לקומברס, אולם עם מחיר יעד גבוה פחות של 28 דולר. גם בבית ההשקעות CIBC הגדירו את העסקה כחיובית מאוד עבור קומברס, והותירו למניה המלצה של "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 33 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully