וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט על רקע מספר הודעות שליליות; החברה פושטת הרגל דלפי צונחת ב-48%

מיכל רמתי

10.10.2005 / 16:18

יצרנית השבבים קסילינקס יורדת ב-15.5% וגוררת אחריה את מגזר השבבים בשל אזהרת מכירות; מדד השבבים של פילדלפיה יורד ב-2.5%



ירידות נרשמות במדדים בוול סטריט, על רקע הורדת תחזיות הצמיחה בארה"ב ועל רקע מספר הודעות שליליות, ביניהן פשיטת הרגל של דלפי - הגדולה בהיסטוריה של תעשיית כלי הרכב האמריקאית. מדד השבבים יורד ב-2.5% לאחר אזהרת מכירות של יצרנית השבבים קסילינקס שיורדת ב-15%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב סגור היום לרגל "יום קולומבוס".



הכלכלנים המובילים בארה"ב הורידו את תחזית הצמיחה הכלכלית בארה"ב ל-3.4% עבור הרבעון השלישי, מ-3.6% בחודש הקודם, ול-2.9% מ-3% ברבעון הרביעי, כך עולה מסקר בלו צ'יפ החודשי. הכלכלנים שהשתתפו בסקר גם צופים אינפלציה גבוהה יותר במחצית השנייה של 2005. הכלכלנים נימקו את הורדת התחזיות בנזקי ההוריקנים והשלכותיהם, אך אמרו כי השפעות אלה יהיו קצרות טווח. תחזית הצמיחה עבור 2005 כולה נותרה ללא שינוי ב-3.5%, והתחזית ל-2006 הועלתה מ-3.2% ל-3.3%.



"בעוד קונצנזוס הכלכלנים הוא שהאינפלציה תפחת בשנה הבאה, התחזיות לעליית מדד המחירים לצרכן הולכות וגדלות בחודשיים האחרונים", לפי הסקר. "בתגובה לאיום האינפלציוני הגובר, הבנק הפדרלי צפוי להעלות את הריבית לפחות ב-0.5%". הבנק הפדרלי העלה את שיעורי הריבית בארה"ב 11 פעמים רצופות מאז אמצע שנת 2004, ורמז על כוונתו להמשיך במגמה זו על מנת להגביל את האינפלציה.



יצרנית השבבים קסילינקס (סימול XLNX) צונחת ב-15.5% ומושכת את מגזר השבבים לירידות לאחר שפרסמה אזהרת מכירות עבור הרבעון שהסתיים בספטמבר. החברה דיווחה כי היא צופה לרשום ירידה של 1% - 2% במכירות ברבעון, לעומת תחזית קודמת לטווח בין המשך מכירות ללא שינוי ל-4% עלייה במכירות.



דלפי (סימול DPH), יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב, צונחת ב-48.2%, לאחר שהגישה בסוף השבוע בקשה להגנה מפשיטת רגל (צ'פטר 11) בבית משפט לפשיטות רגל בניו יורק. פשיטת הרגל, שהיא הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הרכב האמריקאית, אינה כוללת את החברות הבנות של דלפי מחוץ לגבולות ארה"ב. הבקשה לפשיטת רגל באה לאחר שלא צלחו ניסיונות החברה לקבל סיוע מ-GM ולשכנע את עובדיה להסכים לקיצוצים חדים בשכרם במסגרת ארגון מחדש של פעילות דלפי בארה"ב. מנכ"ל החברה אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה תיאלץ עתה לערוך קיצוצים משמעותיים בכוח האדם.



אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, יורדת ב-1.1%, לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי תחשוף היום שבבי מחשב שאמורים לסגור את פער הביצועים מול השבבים של המתחרה AMD בשוק השבבים לשרתים. שבבי אינטל מספקים את כוח העיבוד לרוב השרתים מבוססי x86, אשר פועלים בדרך כלל עם מערכת ההפעלה לינוקס או חלונות של מיקרוסופט. אינטל אמרה כי המוצרים החדשים שלה יצטרפו לקו השבבים זיאון (Xeon) שלה. מניית AMD (סימול AMD) יורדת ב-0.3%.



חברת טכנולוגיות המידע יוניסיס (סימול UIS) יורדת ב-5.7%, לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה צופה לעבור להפסד תפעולי של 7 - 9 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4 - 6 סנט למניה. החברה ייחסה את התוצאות השליליות להכנסות חלשות בתחום שירותי וטכנולוגיות המיחשוב. ההפסד הנקי צפוי להיות 16 - 18 סנט למניה.



חברת הביטוח לינקולן נשונל קורפ (סימול LNC) יורדת ב-0.4% לאחר שהודיעה על רכישת חברת ג'פרסון פיילוט קורפ (סימול JP) ב-7.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות. המיזוג יביא ליצירת חברת ביטוח גדולה, ששווי השוק שלה 16 מיליארד דולר. במסגרת העסקה תרכוש לינקולן נשיונל את חברת ג'פרסון פיילוט בעבור 7.5 מיליארד דולר. לינקולן תשלם 55.96 דולר או 1.0906 מניות של לינקולן עבור כל מניית ג'פרסון פיילוט. מחיר זה מייצג פרמיה של 9% על מחיר הסגירה של מניית ג'פרסון פיילוט ביום שישי האחרון. מניית ג'פרסון עולה ב-7.5%.



חברת תעשיות ההגנה נורתפרופ גרומן (סימול NOC) יורדת ב-0.8%, לאחר שאמרה כי הנזקים שנגרמו לעסקי הספנות שלה במפרץ מקסיקו עשויים לעלות מיליארד דולר ולפגוע ברווחי החברה. עיכובי בניה צפויים להביא לירידה של 8 סנט למניה ברווחי הרבעון השלישי. רווחי 2005 צפויים להיות 3.55-3.65 דולרים למניה עתה, לעומת תחזית קודמת של 3.9-4 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully