וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליימן שליסל מגדילה את אחזקתה באורטל, יצרנית המגנזיום מבית שאן ל-7%; שמעון ליימן מונה לדירקטור בחברה

עומר שרביט

10.10.2005 / 16:19

ליימן מסביר מה ליצרנית הממתקים ולמפעל מגנזיום שמנייתו זינקה השנה ב-92%: "זו השקעה פיננסית - אנו מאמינים שהחברה תיהנה מהתייקרות הנפט והביקוש לחומרים קלים וחזקים"



בקיבוץ נוה אור מעדיפים יצרני ממתקים מלוד על פיננסיירים מתל אביב. הקיבוץ מעמק בית שאן, אשר שולט במפעל המגנזיום , זכור כמי שהעדיף לוותר על מכירת השליטה בחברה לצביקה בארינבוים בגלל חשש מה"התנהגות של נציגי וורלדגרופ", שבשליטת בארינבוים.



הקיבוץ ויתר על ההשקעה אשתקד למרות חובות של הקיבוץ עצמו והחברה בשליטתו לבנק הפועלים בסך מאות מיליוני שקלים. בימים האחרונים החליטו בעלי המניות באורטל למנות כדירקטור את אחד המשקיעים הוותיקים בחברה - שמעון ליימן, מנכ"ל ליימן-שליסל.



קשה למצוא סינרגיה בין יצרנית הממתקים ליצרנית המגנזיום. ליימן אומר כי החברה, בשליטת משפחות ליימן ושליסל, "מאמינה באורטל ולכן אנו מגדילים את החזקתנו בה באופן רציף בשנה האחרונה, כפי שאפשר לראות מתנועות בעלי העניין בבורסה". לדבריו, ההשקעה באורטל החלה לפני כחמש שנים וכיום מחזיקה ליימן שליסל ב-7% מאורטל, שמנייתה זינקה השנה ב-92%.



ליימן מסביר את העלייה בשוק והגדלת אחקותיו בחברה בכך שהתייקרות מחירי האנרגיה יוצרת ביקוש גובר בעולם למגנזיום, שהוא חומר קל וחזק. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את ענקיות הרכב בעולם. אורטל לא תלויה במשק המקומי ו-98% ממכירותיה מתבצעות בחו"ל.



בשנה האחרונה אורטל חוותה התאוששות מסויימת מהמצב הקשה אליו נקלעה, אך היא עדיין רחוקה מחוף מבטחים. הרווח הנקי שלה למחצית השנה עומד על קצת יותר ממיליון שקל, ביחס לרווח נקי של כ-6 מיליון שקל בשנה הקודמת, לאחר הפסדים צבורים של כ-18 מיליון שקל בשלוש השנים שלפני כן.



לפני כשנה הדיח הקיבוץ את מנכ"ל החברה, רם קרן, שבאופן מפתיע עבר לעבוד בחברה שבשליטת צביקה בארינבוים ומנוהלת כיום על ידי אמון ורטהיים. העסקה עם וורלדגרופ, שהיתה אמורה להזרים לקופת החברה חמצן לנשימה לא יצאה לפועל ובינתיים נרשם שיפור מסויים במיצוב הפיננסי של אורטל: ההון החוזר הפך חיובי, קצת מעל מיליון שקל והאשראי לבנקים הוא כ-7 מיליון שקל. זאת, לעומת גירעון הון חוזר של 23 מיליון שקל ואשראי מהבנקים ב-50 מיליון שקל בתחילת 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully