וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה זמני נגד בנק המזרחי

חיים ביאור

10.10.2005 / 17:21

ועד עובדי המזרחי ביקש את הוצאת צו המניעה בשל פיטורי עובדת הבנק, קרן קרפ, בתגובה על כך שהשתתפה בשביתה בת יום אחד; בנק המזרחי: "מדובר בעובדת זמנית"



בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא היום צו מניעה במעמד צד אחד נגד הנהלת בנק המזרחי, לבקשת ועד העובדים בראשות שרה לזרוביץ.



הוועד ביקש את הוצאת צו המניעה בשל פיטורי עובדת הבנק, קרן קרפ, בתגובה על כך שהשתתפה בשביתה בת יום אחד שהתקיימה בשבוע שעבר בבנק, לפי החלטת ועד העובדים.



בא כוח הוועד, עו"ד רענן קריב ממשרד עוה"ד אשר חלד, טען כי קרפ, המועסקת כטלרית, פוטרה אך ורק כיוון שסירבה להישמע לדרישת מנהל הסניף שלא תקיים את הוראת הוועד לשבות ותתייצב לעבודתה. "לעובדת נאמר במפורש כי הסיבה היחידה לפיטוריה היא סירובה לציית להוראה שלא להשתתף בשביתה", נטען בפניית הוועד לביה"ד.



עוד טען הוועד כי "באמצעות פיטורי העובדת, הבנק מנסה לאותת לכל העובדים שיבולע להם אם יעזו להשתתף בשביתה או בשיבושים שיוזם הוועד במסגרת סכסוך העבודה שהתקיים בבנק".



השופטת אהובה עציון קבעה שפיטורי העובדת לא ייכנסו לתוקף, לפחות עד לדיון במעמד שני הצדדים שיתקיים ביום ראשון הקרוב.



דובר בנק המזרחי אמר בתגובה: "החלטת בית הדין לעבודה נוגעת לעובדת זמנית, המועסקת בבנק 10 ימים. העובדת קיבלה סעד מביה"ד, בלי שנשמעה עמדתה של הנהלת הבנק. איכות עבודתה ומידת התאמתה של העובדת לתפקיד יעמדו לבחינה על ידי מנהל הסניף ועל פי זה ייקבע עתידה בבנק".



לזרוביץ אמרה הערב: "נגן על כל עובד הממלא אחר הוראות הארגון. כל ניסיון של ההנהלה לפגוע בעובדים קבועים או זמניים רק בגלל ששבתו - מנוגד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully