וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבן מחליף את הנהלת בזק: יעקב גלברד יחליף את אמנון דיק בתפקיד המנכ"ל

הדר חורש

10.10.2005 / 17:35

גלברד זכה בתפקיד בעקבות הצלחתו בשיקום פלאפון והחזרתה מהפסדים כבדים לרווחיות ולצמיחה; המועמדים לרשת את גלברד הם המשנה למנכ"ל פלאפון, גיל שרון ומנכ"ל חברת הלוויין, עופר בלוך



רוכשי ישלימו מחר את ההשתלטות על החברה והחלפת ההנהלה. מנכ"ל בזק, אמנון דיק, צפוי לפרוש מתפקידו ובמקומו ימונה יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון. המועמדים לרשת את גלברד הם המשנה למנכ"ל פלאפון, גיל שרון ומנכ"ל חברת הלוויין, עופר בלוך. גלברד זכה בתפקיד בעקבות הצלחתו בשיקום פלאפון והחזרתה מהפסדים כבדים לרווחיות ולצמיחה.



הרוכשים, קבוצת אייפקס פרטנרס-חיים סבן ומשה (מורי) ארקין, יעבירו מחר לחשבון הבנק של המדינה המחאה על סך כ-4.25 מיליארד שקל ויקבלו לידיהם 30% ממניות בזק. הרוכשים יקבלו גם אופציה לרכישת יתרת החזקות המדינה בבזק, כ-10.6% ממניות החברה.



ארקין, השולט ב-20% מקבוצת השליטה, יקבל לידיו את תפקיד יו"ר הדירקטוריון. ארקין ייטול על עצמו את התפקיד לאחר שרוכשי השליטה לא הצליחו לאתר מועמד מתאים לתפקיד שאינו נמנה עם הרוכשים. על פי ההערכות ימלא ארקין את התפקיד למשך כמה חודשים, עד שיימצא מועמד מוסכם. כל חברי מועצת המנהלים מטעם המדינה, למעט שני חברי ועדת ביקורת, יפרשו מדירקטוריון בזק ויוחלפו בנציגי בעלי השליטה, שכבר נבחרו. עובדי החברה יקבלו בעקבות השלמת העסקה שורת הטבות בשווי ממוצע של כ-30 אלף שקל לעובד, וכן אופציות לרכישת מניות בזק.



רוכשי בזק נבחרו על ידי המדינה בעקבות הליך המכרז שהתקיים ב-9 במאי השנה, אך סדרת תקלות עיכבה את השלמת העסקה. בין היתר גרמה פרשת הריגול העסקי ("הסוס הטרויאני") לדרישות מצד הרוכשים לשנות את תנאי העסקה.



השלמת הפרטת בזק צפויה להניע שורת תהליכים בחברה ובענף התקשורת. החברה צפויה לעבור התייעלות וארגון מחדש. בין היתר צפויים פיטורים של מאות מעובדי בזק והחלפת מנהלים בכל הדרגים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully