וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפיוג'ן ו-Sigma Genosys חתמו על הסכם אסטרטגי לתכנון וייצור של ספריות אוליגו

שלומי גולובינסקי

26.6.2001 / 8:41

הספריות תספקנה לקהיליית החוקרים במדעי החיים גישה לאוסף oligonucleotide, המייצג גנומים של אורגניזמים שונים ומיועד להאיץ את חקר הפונקציות של הגנים

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קומפיוג'ן וחברת Sigma Genosys מקבוצת Sigma Aldrich (נאסד"ק SIAL), הכריזו היום בתערוכת ביו 2001 שמתקיימת בסאן דייגו על שיתוף פעולה אסטרטגי לתכנון, ייצור ומסחור של ספריות אוליגו.

שיתוף הפעולה מתבסס על פלטפורמת ה-LEADS וכלי המחקר של קומפיוג'ן לתכנון שבבי DNA, הכוללים מידול מדויק של תהליכים ביולוגיים, במיוחד alternative splicing, והטכנולוגיה של סיגמא לסינתזה של Long Oligonucleotides.

ספריות האוליגו תספקנה לקהיליית החוקרים במדעי החיים גישה לאוסף oligonucleotide, המייצג גנומים של אורגניזמים שונים והמיועד להאיץ את חקר הפונקציות של הגנים. הספריות הראשונות שיוצעו באופן מסחרי יכללו חלק מהגנום או גנום מלא של עכבר, חולדה ואדם.

במסגרת ההסכם תספק קומפיוג'ן את התכנון והתכולה של ספריות האוליגו וחברת סיגמא תייצר אותן. ספריות האוליגו תשווקנה על ידי שתי החברות תחת הסכם לחלוקת ההכנסות בין שתיהן. בנוסף, נתנה קומפיוג'ן לסיגמא הרשאה, תחת הסכם תמלוגים לא אקסקלוסיווי, לשלב את ספריות האוליגו במוצרים מסוימים שעשויים להיות מיוצרים על ידי סיגמא.

ספריות האוליגו מבוססות על הסיווג והטרמינולוגיה של קונסורציום GeneOntology שמשתמש בסיווג פונקציונלי לסידור גנים ומשפחות גנים. לקוחות ספריות האוליגו יקבלו גישה לרצפי גנים מסוימים ולמידע רלוונטי נוסף דרך אתר האינטרנט של קומפיוג'ן.

בתכנון ספריות האוליגו, קומפיוג'ן משתמשת בפלטפורמה ה-LEADS שלה, שמייצרת מאגר נתונים רחב ומקיף הכולל עשרות אלפי גנים מנובאים, למעלה מ-150 אלף רצפים מנובאים של splice varients והחלבונים הנובעים מהם, SNPs ואינפורמציה ביולוגית נוספת. מאגר נתונים זה נסרק באמצעות כלי המחקר של קומפיוג'ן לתכנון שבבי DNA על מנת לבחור probes שיש להם חלקים משותפים המייצגים תופעות ביולוגיות דוגמת ה-alternative splicing.

קומפיוג'ן מפתחת ומשווקת פלטפורמות, כלים ומוצרים נוספים להאצת המחקר הגנומי והפרוטאומי ולפיתוח תרופות. החברה משלבת גישות מתקדמות מתחומי המתמטיקה והמדעים המדויקים עם ביולוגיה מולקולרית, על מנת לשפר את ההבנה של המחקר הגנומי והפרוטאומי, חקר גנים וחלבונים. קומפיוג'ן מנצלת את מומחיותה בתחומים אלה כדי לפתח טכנולוגיה ואפליקציות לקידום המחקר, לגילוי תרופות, ריפוי ואבחון. מניות קומפיוג'ן נסחרות בנאסד"ק לפי שווי של 100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully