וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית דלפי, יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב, התרסקה כ-70%; מניית ג'נרל מוטורס ירדה ב-9.9%

ליאון איצקר

10.10.2005 / 22:43

יצרנית השבבים קסילינקס צנחה ב-16% ומשכה את מגזר השבבים לירידות; חברת טכנולוגיות המידע יוניסיס נפלה ב-12%; ירידות נרשמו בקרב חברות האנרגיה; מדד נאסד"ק איבד 0.6%



בורסות וול סטריט נסגרו בירידות על רקע הורדת תחזיות הצמיחה בארה"ב ועל רקע מספר הודעות שליליות, ביניהן פשיטת הרגל של דלפי - הגדולה בהיסטוריה של תעשיית כלי הרכב האמריקאית. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%; מדד נאסד"ק איבד 0.6%; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה ירד כ-3% לאחר אזהרת מכירות של יצרנית השבבים קסילינקס. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב סגור היום לרגל "יום קולומבוס".



הכלכלנים המובילים בארה"ב הורידו את תחזית הצמיחה הכלכלית בארה"ב ל-3.4% עבור הרבעון השלישי, מ-3.6% בחודש הקודם ול-2.9% מ-3% ברבעון הרביעי - כך עולה מסקר בלו צ'יפ החודשי. הכלכלנים שהשתתפו בסקר גם צופים אינפלציה גבוהה יותר במחצית השנייה של 2005. הכלכלנים נימקו את הורדת התחזיות בנזקי ההוריקנים והשלכותיהם, אך אמרו כי השפעות אלה יהיו קצרות טווח. תחזית הצמיחה עבור 2005 כולה נותרה ללא שינוי ב-3.5% והתחזית ל-2006 הועלתה מ-3.2% ל-3.3%.



מחיר הנפט הגולמי נסגר היום בירידה קלה לאחר שמוקדם יותר רשם ירידות חדות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 61.8 דולר לחבית, ירידה קלה של 4 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק לאחר שמוקדם יותר כבר ירדו עד 60.35 דולר.



ירידות נרשמו בקרב חברות האנרגיה: ענקית הנפט אקסון מוביל (סימול XOM) ירדה ב-1.9%; שברון (סימול CVX) איבדה 1.1%.



דלפי (סימול DPH), יצרנית חלקי הרכב הגדולה בארה"ב, התרסקה כ-70%, לאחר שהגישה בסוף השבוע בקשה להגנה מפשיטת רגל (צ'פטר 11) בבית משפט לפשיטות רגל בניו יורק. פשיטת הרגל, שהיא הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הרכב האמריקאית, אינה כוללת את החברות הבנות של דלפי מחוץ לגבולות ארה"ב. הבקשה לפשיטת רגל באה לאחר שלא צלחו ניסיונות החברה לקבל סיוע מ-GM ולשכנע את עובדיה להסכים לקיצוצים חדים בשכרם במסגרת ארגון מחדש של פעילות דלפי בארה"ב. מנכ"ל החברה אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה תיאלץ עתה לערוך קיצוצים משמעותיים בכוח האדם.



מניית ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, ירדה ב-9.9% לאחר שאנליסט בבנק אוף אמריקה הוריד את דירוג המניה.



יצרנית השבבים קסילינקס (סימול XLNX) צנחה ב-16% ומשכה את מגזר השבבים לירידות לאחר שפירסמה אזהרת מכירות עבור הרבעון שהסתיים בספטמבר. החברה דיווחה כי היא צופה לרשום ירידה של 1% - 2% במכירות ברבעון, לעומת תחזית קודמת לטווח בין המשך מכירות ללא שינוי ל-4% עלייה במכירות.



חברת טכנולוגיות המידע יוניסיס (סימול UIS) נפלה ב-12%, לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה צופה לעבור להפסד תפעולי של 7 - 9 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4 - 6 סנט למניה. החברה ייחסה את התוצאות השליליות להכנסות חלשות בתחום שירותי וטכנולוגיות המחשוב. ההפסד הנקי צפוי להיות 16 - 18 סנט למניה.



חברת הביטוח לינקולן נשונל קורפ (סימול LNC) ירדה ב-3% לאחר שהודיעה על רכישת חברת ג'פרסון פיילוט קורפ (סימול JP) ב-7.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות. המיזוג יביא ליצירת חברת ביטוח גדולה, ששווי השוק שלה 16 מיליארד דולר. לינקולן תשלם 55.96 דולר או 1.0906 מניות של לינקולן עבור כל מניית ג'פרסון פיילוט. מחיר זה מייצג פרמיה של 9% על מחיר הסגירה של מניית ג'פרסון פיילוט ביום שישי האחרון. מניית ג'פרסון עלתה ב-6%.



חברת התעשייה הבטחונית נורתרופ גרומן (סימול NOC) ירדה ב-1%, לאחר שאמרה כי הנזקים שנגרמו לעסקי הספנות שלה במפרץ מקסיקו עשויים לעלות מיליארד דולר ולפגוע ברווחי החברה. עיכובי בנייה צפויים להביא לירידה של 8 סנט למניה ברווחי הרבעון השלישי. רווחי 2005 צפויים להיות 3.55-3.65 דולרים למניה עתה, לעומת תחזית קודמת של 3.9-4 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully