וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות במניות הטכנולוגיה בקוריאה, טייוואן והונג קונג; טוקיו עלתה ב-0.64%

דפנה מאור

26.6.2001 / 10:02

אזהרת הרווח של יצרנית השבבים האמריקאית AMC הובילה לנפילות במניות השבבים בקוריאה והונג קונג

מניות הטכנולוגיה באסיה רשמו ירידות שערים היום, למעט בורסת טוקיו אשר רשמה מגמה מעורבת במגזר. מניות התרופות הדפנסיוויות סייעו למדד הניקיי בטוקיו לעלות ב-0.64%, בעוד מדד הקוספי בקוריאה ירד ב-1.6% ומדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד ב-0.74%.

ממשלת יפאן אמרה היום כי היא צופה הפסד של 541 מיליון דולר בשל תעריפי מס יבוא של 100% שמטילה סין על סחורות מיפאן, בהן מכוניות, מזגנים וטלפונים סלולריים.

מניית NTT, חברת הטלפונים הגדולה ביפאן, נסחרה ללא שינוי לאחר שרשמה אתמול נפילה חדה, בעקבות דבריו של שר הכלכלה של יפאן כי יש לפרק את החברה כדי לקדם את התחרות בשוק. NTT דוקומו, החברה הבת, עלתה ב-0.9%.

במניות הטכנולוגיה בטוקיו נרשמה, כאמור, מגמה מעורבת. סוני ירדה ב-2.3% ויצרנית השבבים NEC, אשר הודיעה על כוונתה להירשם למסחר בבורסת ניו יורק, ירדה ב-0.6%, לאחר שחברת אפלייד מיקרו סירקטס (AMC) פירסמה אמש אזהרת רווח בוול סטריט. לעומתן, עלתה טושיבה ב-1% ומניות אורקל יפאן וסופטבנק רשמו עליות של פחות מחצי אחוז.

לעליות בטוקיו תרמו מניות דפנסיוויות כמו טקדה כמיקל וטאישו פרמסוטיקל - חברות תרופות.

השפעת אזהרת הרווח של AMC ניכרה גם במניות שוקי קוריאה וטייוואן, בהם נסחרות יצרניות שבבים מהמובילות בעולם. הייניקס סמיקונדקטור, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם, ירדה ב-6.2% בבורסת סיאול; יונייטד מיקרואלקטרוניקס הטייוואנית ירדה ב-4.4%. מדד בורסת טייוואן הוא בעל התשואה הגרועה ביותר בשלושת החודשים האחרונים בעולם.

בהונג קונג נרשמות ירידות במניות הטכנולוגיה, הבנקים וחברות האחזקות הגדולות. הריבית בהונג קונג צמודה לזו של ארה"ב, וחששות כי הורדת הריבית הצפויה היום בארה"ב תהיה האחרונה פגעו בסנטימנט המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully