וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ביטוח האשראי מקטינות את חשיפתן לסקאל

סיון קלינגבייל ושלומי גולובינסקי

11.10.2005 / 7:35

החברות יקטינו את מסגרת ביטוחי האשראי לקבוצה ויעלו את הפרמיות עבור ביטוח עסקות אשראי. סקאל מכחישים שהרשת נמצאת בקשיים


החברות לביטוח אשראי החליטו באחרונה לצמצם את חשיפתן לקבוצת סקאל - כך נודע ל-TheMarker. להחלטה שתי השלכות: האחת היא צמצום המסגרת של ביטוחי האשראי שהן מוכנות להעניק לספקי קבוצת סקאל, והשנייה היא העלאת הפרמיות לביטוח עסקות אשראי. בכיר באחת מחברות ביטוח האשראי אמר כי מדובר בהליך שגרתי, הנובע מהערכות מצב תקופתיות שנערכות לכמה מבוטחים. הבכיר הוסיף כי אמנם רמת הסיכון של רשת סקאל עלתה, אבל היא רחוקה ממצבה של רשת קלאבמרקט ערב קריסתה.

בחברות לביטוח אשראי מסווגים את כל עסקות האשראי המבוצעות מול קבוצת סקאל - עסקי הדיוטי פרי, חנויות הספורט וחנויות האלקטרוניקה - כמקשה אחת, משום שמדובר בקבוצת חברות פרטיות שבה הידרדרות מצבה הפיננסי של רשת אחת עתידה להשליך על מצבה של הרשתות האחרות.

סקאל מנהלת מגעים להכנסת כמה שותפים לרשתות שבבעלותה. הקבוצה מחפשת משקיע שירכוש כ-30% מהקבוצה, ומשקיעים שייכנסו כשותפים בסקאל אלקטריק או בסקאל ספורט. ככל הידוע, עד כה נוהל מו"מ עם קרן סקיי על פי שווי חברה של 70 מיליון דולר, ועם חברת האופנה FOX, המעוניינת להיכנס כשותפה לסקאל ספורט. בסקאל טענו בעבר כי ההחלטה להכניס משקיעים ושותפים לחברה אינה נובעת מקשיים, אלא מרצון לפתח את עסקי הקבוצה ולהביא מנכ"ל חיצוני לחלק מעסקיה. לדברי בכיר באחת מחברות הביטוח, הכנסת שותף תוביל לירידה בסיכון האשראי, ואילו כישלון המגעים עלול להוביל למצב ההפוך.

לקראת ראש השנה הזמינה קבוצת סקאל את ספקי הרשת להרמת כוסית במשרדיה ופרשה בפניהם את תוכניתה העסקית. לדברי בכירים בשוק, מטרת הפגישה היתה להרגיע את הספקים. בסקאל ממשיכים להכחיש כי הרשת נמצאת בקשיים, וטוענים כי מקור הידיעות על מצבה הכספי הרעוע של הרשת הוא מתחרה שמעוניין לפגוע בקבוצה.

קבוצת סקאל נמצאת בבעלות האחים סולי ומאיר סקאל. הקבוצה מפעילה בדיוטי פרי בנתב"ג חנויות אלקטרוניקה, היי-טק, צעצועים ושעונים. כמו כן מפעילה החברה את רשת סקאל אלקטריק, המונה כ-20 חנויות, ואת רשת סקאל ספורט, המונה יותר מ-60 חנויות. הקבוצה מייצגת בישראל מותגים בינלאומיים ובהם קדס, טימברלנד, ניין ווסט, ריבוק, פולו וראלף לורן.

דוברת חברת סקאל מסרה: "אין כל משמעות למידע, כיוון שגורם חיצוני כבד משקל כחברת בי.די.איי מדגיש ומפרסם בדו"ח שלו (מלפני שלושה שבועות) נתונים חיוביים על נושא אשראי לספקים של חברת סקאל". הדוברת הדגישה כי "חברת סקאל היא בין היחידות בענף החשמל והאלקטרוניקה שספקיהן נהנים בכלל מביטוחי אשראי, שכן חברות ביטוח האשראי ממעטות להעניק ביטוח לרשתות ולחנויות חשמל ואלקטרוניקה. מעבר לכך, חברת סקאל צימצמה את אשראי הספקים שלה לרמה של פחות מ-2% ממחזור עסקיה, עובדה שהופכת את כל הנושא לבלתי רלוונטי.

"למרות עובדות אלה, המצביעות על אופי החברה, מפיצים על סקאל יריבים עסקיים מידע מסולף, וזאת כדי לטרפד מהלכים אסטרטגיים גדולים שיתרחשו בקרוב ומאיימים על המתחרים, משום שהם יביאו לגידול עצום בפעילות קבוצת סקאל בשנים הקרובות על חשבון השחקנים האחרים בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully