וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת אינסייטק רק ב-2006: המחיר המוצע נמוך מדי ובוול סטריט החגים בפתח

עומרי כהן

11.10.2005 / 10:24

למרות הצהרות ראשי אלביט הדמיה, ההנפקה לא תתבצע כנראה עד סוף 2005;התשקיף עדיין לא אושר, המחירים בשוק נמוכים מהציפיות ומניית אלביט הדמיה איבדה 17% בחודשיים



הנפקת חברת אינסייטק שבשליטת אלביט הדמיה (55%) בנאסד"ק משיכה להתעכב ועשויה להידחות לפחות עד תחילת 2006. החברה אמנם כבר הגישה טיוטה ראשונה של תשקיף ההנפקה וממתינה כעת להערות של רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC). ואולם חג ההודיה בארה"ב הולך וקרב, ולאחריו נכנסת וול סטריט לתקופת החגים, המסתיימת רק לאחר ראש השנה האזרחית.



ואולם בשוק העריכו בימים האחרונים כי הנפקת אינסייטק נכנסת שוב לעמדת המתנה, ולא רק מסיבות רגולטוריות. בעוד באלביט הדמיה דיברו בתחילת 2005 על הנפקת אינסייטק עוד השנה לפי שווי של יותר מ-500 מיליון דולר, ובאוזני המשקיעים נלחשו מספרים שהתקרבו אף למיליארד דולר - מציע כעת השוק שווי נמוך יותר, שאינו עומד לפי שעה בציפיות החברה האם ובעל השליטה מוטי זיסר.



התחושות בשוק בנוגע לעיכוב הנוסף בהנפקה החלו להתבטא באחרונה גם במחירה של מניית אלביט הדמיה. הציפיות המוקדמות סייעו למניה להשלים באוגוסט זינוק של כ-108% מתחילת 2005, אך בחודשיים האחרונים הצטננה מעט ההתלהבות והיא כבר הספיקה לאבד כ-17% למחיר של 16 דולר, המשקף לה שווי של כ-350 מיליון דולר.



עם זאת ישנן בשוק גם טענות כי העיכוב בהנפקה יסייע לחברה להשיג מחיר גבוה יותר. זאת מכיוון שחלק מהניסוים שלה יושלמו בתחילת 2006 וגם התוצאות העסקיות שלה יהיו ברורות ומדוייקות יותר, וכך גם התחזיות ל-2007. בנוסף, כאשר הטיפול של אינסייטק יכנס לסל הבריאות האמריקאי המכירות יעלו. היום כל המכירות ששל אינסייטק הן לבתי חולים אוניברסיטאים, כך שייתכן שהמחיר שיושג ב-2006 יהיה גבוה יותר.



תגובת אלביט הדמיה: כחלק ממדיניותה נמנעת אלביט הדמיה להגיב לסוגיות שונות בעניין הנפקתה של החברה הבת אינסייטק לרבות עניין שוייה היקף ותזמון ההנפקה. יחד עם זאת יצויין כי ההנפקה תערך בתזמון שישרת נכונה באופן האופטימלי את החברה, וצרכיה. הנהלת החברה בטוחה כי לא רחוק היום בו תחליף הטכנולוגיה של אינסייטק חלק נרחב מהניתוחים הפולשניים אשר נערכים כיום בעולם, ועיקר שוייה נובע מהמהפכה הטכנולוגית שהיא מבצעת בתחום זה.



אינסייטק נחשבת בשנים האחרונות אחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות ביותר בישראל. החברה פיתחה מערכת להסרת גידולים מגוף האדם באמצעות גלי קול (אולטרא סאונד). אינסייטק קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לאפליקציה טיפולית אחת - הסרת גידולים שפירים מהרחם. כעת פועלת אינסייטק להרחבת השימושים במערכת, כך שיאפשרו גם הסרה של גידולים סרטניים ממקומות שונים בגוף.



מכירה של כל מערכת המורכבת על מכשיר MRI של GE מסתכם בכמיליון דולר. באוגוסט חתמה אינסייטק על הסכם בלעדיות לשיווק המערכות שלה עם החטיבה הרפואית של ג'נרל אלקטריק - GE מדיקל. ג'נרל אלקטריק עצמה מחזיקה בכ-20% ממניות אינסייטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully