וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבוב של אזורים על נוחי דנקנר: מכרה את אחזקותיה ב-GTC תמורת 122 מיליון דולר וברווח של 44 מיליון דולר

נתן שבע

11.10.2005 / 11:15

אזורים חיסלה את אחזקתה בחברה שמחזיקה במניות GTC פולין, הנסחרת בוורשה; לפני שנה וחצי מכרה גנדן את אחזקותיה ב-GTC אינטרנשיונל לפי שווי 230 מיליון דולר; כעת מגיע השווי ל-373 מיליון דולר



אזורים מקבוצת שבשליטת נוחי דנקנר, נפרדת מהשקעתה ב-GTC פולין שנסחרת בוורשה ברווח של יותר מ-40 מיליון דולר. GTC נדל"ן הודיעה היום לבורסה כי היא רוכשת את מלוא השליטה בחברה שמחזיקה בכ-51% מ-GTC פולין הנסחרת בוורשה. בנוסף, תמכור אזורים את החברות הבנות של GTC והסכום שיזרום לקופתה יתסכם בכ-122 מיליון דולר.



על פי ההסכם תמכור אזורים את אחזוקתיה ב-GTC אינטרנשיונל, המחזיקה בכ-51% מ-GTC פולין ל-GTC נדל"ן (24.5%) תמורת כ-91.6 מיליון דולר. במקביל, תמכור אזורים ל-GTC פולין ולבעלי מניות אחרים את אחזקותיה בחברות הבנות בקרואטיה, סרביה, רומניה והונגריה, תמורת סכום נוסף של כ-19.4 מיליון דולר, ותיפרע הלוואת בעלים בסכום נוסף של כ-10.5 מיליון דולר. כך שהסכום שיזרום לאזורים יגיע בעצם ל-122 מיליון דולר ואזורים תוכל ליהנות מרווח של 44 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2005.



במקביל, תעמיד אזורים ל-GTC אינטרנשיונל הלוואה לארבע שנים, בסך של 50 מיליון דולר, כנגד שיעבוד מניות GTC פולין.



GTC פולין הונפקה לפני כשנה וחצי בבורסה בוורשה לפי שווי של 430 מיליון דולר ושוויה כיום נאמד ב-865 מיליון דולר. בעת ההנפקה מכר אז, נוחי דנקנר את אחזוקותיו ב-GTC אינטרנשיונל (באמצעות גנדן - 7.5%), בסכום שמייצג ל-GTC אינטרנשיונל שווי של 230 מיליון דולר. בעסקה האמורה השווי מגיע כבר ל-373 מיליון דולר, כך שאזורים עשתה כאן "סיבוב נאה" על גבו של דנקנר ודווקא בעסקת בעלי עניין.



מקבוצת קרדן נמסר, כי החלטת GTC נדל"ן להגדיל את אחזקותיה ב-GTC פולין, נובעת מאמונתה בהמשך הצמיחה המהירה של שוק הנדל"ן במרכז אירופה ובמזרחה והיא מתכוונת להמשיך ולהגדיל את נוכחותה בשוק זה.



במהלך שנת 2005 הגדילה GTC נדל"ן את החזקתה ב-GTC International מ-57% ל-100%, בסדרת עסקות בסכום כולל של כ-142 מיליון דולר, המשקף שווי ממוצע של כ-625 מיליון דולר ל-GTC פולין.



GTC פולין פועלת בפיתוח נדל"ן בפולין, הונגריה, צ'כיה, רומניה, קרואטיה וסרביה. החברה מחזיקה כיום בנכסים מניבים בשטח נטו להשכרה של כ-250 אלף מ"ר, ובבעלותה פרויקטים בפיתוח ועתודות קרקע בהיקף העולה על מיליון מ"ר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully