וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התביעה הפתיעה אותנו ולמדנו עליה דרך העיתון - שילמנו מאות אלפי שקלים בשנים האחרונות עבור תוכנות מיקרוסופט"

עודד חרמוני

11.10.2005 / 11:15

חברת הסטארט-אפ שגייסה יותר מ-170 מיליון דולר מנסה להתאושש מעזיבת המייסד אבינועם רובינשטיין וממשיכה לשרוף מזומנים; עומדת להשלים גיוס הון שישי של כ-15 מיליון דולר



כשהיא נמצאת ממש בסיומו של גיוס ההון השישי והכה חשוב להמשך פעילותה, בהיקף של כ-15 מיליון דולר, נחתה על חברת הסטארט-אפ הישראלית אטריקה מכה מכיוון בכלל לא צפוי. ארגון ה-BSA הנלחם בשימוש בתוכנות פיראטיות ובהפרה של זכויות קניין רוחני, האשים אותה בתביעה כי השתמשה בתוכנות מיקרוסופט ללא ששילמה עבור הרישיון.



מדובר בתביעה יוצאת דופן שהוגשה נגד חברת סטארט-אפ בולטת כמו אטריקה, שהיא סגנית שיאנית גיוסי ההון בישראל, שעד כה גייסה יותר מ-170 מיליון דולר, עד כי נראה כי ה-BSA שמח למצוא מטרה כה מרכזית בהתבסס על מערך ההלשנות שהפעיל לעובדי חברות בישראל. בתעשיית ההיי-טק הרימו רבים גבה כיצד מאות מיליוני השקלים שגייסה החברה לא הספיקו לה לרכוש רישיונות באלפי שקלים.



אבל מתברר שלא רק הם הופתעו - גם המשקיעים באטריקה ובעיקר מנהליה, הופתעו לשמוע על התביעה שהוגשה נגד החברה לאחר שלטענתם הוציאו מאות אלפי שקלים בשנים האחרונות על רכישת התוכנות ממיקרוסופט כחוק. "למדנו על התביעה דרך העיתונות. אף אחד מ-BSA לא פנה אלינו ולא שאל אותנו שאלות לפני הגשת התביעה. אין לי גם מושג מי התלונן ולמי היה רצון כזה. אנחנו מקפידים בחברה על קניין רוחני ועל רישיון לכל מחשב. רוב העובדים בחברה בכלל עובדים עם מחשבים ניידים שהם מגיעים עם תוכנות חלונות", אמר סקוט מסנג'ר, סגן הנשיא החדש של אטריקה לשיווק, שהגיע אליה באחרונה מסיסקו כתגבורת חשובה לאחר שמייסד אטריקה ומנהל פעילותה בישראל, אבינועם רובינשטיין החליט לעזוב אותה.



מסנג'ר מגיע לאטריקה לאחר 17 שנות ניסיון בתחום התקשורת והמכירות, והגיע לישראל לביקור בדיוק לאחר הגשת התביעה נגד החברה. לדבריו, רובינשטיין הוא שהביא אותו לחברה.



התביעה שהגישה BSA, שייתכן שתתברר כבלתי נכונה, נחתה, כאמור, בתקופה הכי לא מוצלחת מבחינת אטריקה - באמצע גיוס ההון השישי.



מסנג'ר טוען כי הדיווח על התביעה של ה-BSA לא פורסם בחו"ל והחברה לא נפגעה, אך מי שמכיר את המשקיעים האמריקאים יודע כי הם לא מכניסים את האף שלהם לחברה שתלויים מעליה עננים כאלו - גם אם הם לא אמיתיים. "אנחנו מתכוונים להשלים את הגיוס בזמן הקרוב מהמשקיעים הקיימים שחלקם ממשיכים לתמוך בחברה וממשקיעים חדשים. אטריקה פועלת כיום בשיא הכוח כדי ליצור יותר מכירות ולבנות את עצמה להנפקה ציבורית או מכירה לחברת תקשורת גדולה. אני מאמין שהמוניטין שצברנו, הטכנולוגיה והכסף שגייסנו עד היום מדברים בעד עצמם ולכן לא נפגענו מכך", מוסיף מסנג'ר.



מסנג'ר מסרב לדבר על האפשרות שהועלתה כי אטריקה מנהלת מגעים למכירתה לחברת ג'וניפר בכ-250 מיליון דולר. "אני לא יכול להגיב, אבל נראה לי שהחברות הגדולות יודעות להעריך את הטכנולוגיה שפיתחנו".



אטריקה עוסקת בפיתוח מערכות תקשורת אופטיות לספקיות הטלקום ב-Metro - האזור העירוני שבו ריכוז האוכלוסייה גבוה. בין המשקיעים הרבים בחברה נמצאים אקסל פרטנרס, וסברידג', בנצ'מרק קפיטל, אינטל קפיטל, Investor Growth Capital ,JK&B Capital, קרן אינובקום של פראנס טלקום, בזק וקרנות ההון סיכון הישראליות ג'מיני, אתגר ואסנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully