וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת זרעים-גדרה תימכר לקרן מרקסטון למרות התנגדות בעלי מניות המיעוט בחברה

עודד ארבל

11.10.2005 / 12:11

עו"ד יורם דנציגר שימש כבורר בסכסוך; בעלי מניות המיעוט בחברה התנגדו למכירה וביקשו לממש את זכות הסירוב הראשונה למען חברת הזרעים היפאנית SAKATA; דנציגר אישר את המכירה למרקסטון



עו"ד ד"ר יורם דנציגר, המשמש כבורר בסכסוך בין קרן ההשקעות מרקסטון לבעלי מניות המיעוט בחברת זרעים-גדרה, קבע כי חוזי המכירה שנחתמו בין מרקסטון לבעלי מניות הרוב בחברה הם "חוזים תקפים ומחייבים". בכך הוסר המכשול שמנע את מכירת זרעים-גדרה למרקסטון.



בעלי מניות המיעוט בחברה, רות מקוב, ברטה כהן ואילן ראובן, התנגדו למכירת החברה למרקסטון וביקשו לממש את זכות הסירוב הראשונה לרכישת מניותיהם של בעלי מניות הרוב, בהתאם לתקנון החברה. בתגובה, עתרה מרקסטון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה לחייב את בעלי מניות הרוב בחברה לקיים את הסכמי המכירה שנחתמו. מרקסטון טענה כי בעלי מניות המיעוט מבקשים לממש את זכות הסירוב הראשונה שהוענקה להם למען חברת הזרעים היפאנית SAKATA. השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי מינה את עו"ד דנציגר כבורר על מנת שיכריע בסכסוך.



עו"ד דנציגר קבע בהחלטתו, שניתנה לאור קביעת השופט זפט והסכמת הצדדים, ללא נימוקים, כי הודעת בעלי מניות המיעוט על כוונתם לממש את זכות הסירוב הראשונה הנתונה להם, חסרת תוקף. לאור זאת, הורה עו"ד דנציגר כי החברה תעביר למרקסטון את כל המסמכים והמידע הנדרשים לצורך ביצוע בדיקת הנאותות. הבדיקה תושלם עד ל-23 בנובמבר 2005.



עלות הליך הבוררות, בסך של כ-130 אלף שקל, חולקה על ידי עו"ד דנציגר כך שמרקסטון ו-SAKATA ישאו כל אחת בשליש מעלות ההליך. את יתרת עלות הליך הבוררות הטיל עו"ד דנציגר על כל בעלי מניותיה של זרעים-גדרה, על פי חלקם היחסי בהון המונפק של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully