וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הולך בעקבות לאומי: מכר את השליטה בקופות הגמל שלו לאיילון בתמורה לכ-12.5 מיליון שקל

רם דגן

11.10.2005 / 11:58

יקבל אופציה למכירת יתרת המניות בחברת ניהול הקרנות בתוך שש שנים; העסקה התבצעה על פי מפתח של 36 מיליון שקל לכל מיליארד שקל של נכסים



לאחר בנק , שהיה הראשון למכור את אחזקותיו בחברת הקרנות פיא, מצטרף היום לבנקים המיישמים את המשמעויות של חקיקת ועדת בכר, ומודיע על מכירת השליטה בחברת קופות הגמל שלו, איגוד ניהול קופות גמל, לחברת הביטוח איילון. מדובר במכירה של 51% מהמניות בחברת ניהול הקופות בתמורה לסכום של 12.5 מיליון שקל, שמשקף מפתח על 36 מיליון שקל על מיליארד שקל של נכסים מנוהלים. היקף הנכסים המנוהלים קופות הגמל של איגוד נאמד בכ-830 מיליון שקל, מתוכם כ-130 מיליון משויכים לקופות הגמל של עובדי הבנק.



מדובר במכירת הקופות בשני שלבים, כאשר כבר בשלב הראשון של העסקה יעביר הבנק את השליטה בניהול הקופות לחברת הביטוח, כאשר בנוסף לסכום הראשוני - אשר גם הוא כפוף למצבת הנכסים של הקופות ביום העברת הבעלות - יקבל איגוד אופציית PUT שתאפשר לו לממש זכות למכירת יתרת האחזקות שלו בעוד שש שנים. זאת, בכפוף להנחיות החקיקה שבוצעה בעקבות וועדת בכר. מחיר המימוש של האופציה ייקבע גם הוא על סמך מצבת הנכסים של הקופות כפי שתתקיים בעתיד.



דב קוטלר, מנכ"ל בנק אגוד, אמר כי מכירת החברה לניהול קופות הגמל נדרשת בעקבות רפורמת בכר: "מצאנו את קבוצת הביטוח איילון כשותף ראוי לניהול משותף של חברת אגוד קופות גמל. שיתוף הפעולה עם קבוצת איילון יניב תוצאות טובות לעמיתי קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקופות הפיצויים שמנהלת החברה, תוך הגדלת היקף הנכסים שתנהל חברת אגוד קופות גמל."



לוי יצחק רחמני, מנכ"ל קבוצת איילון אחזקות, אמר כי החברה רואה ברכישת השליטה באגוד קופות גמל נדבך נוסף בפעילות הפיננסית שפיתחה הקבוצה במהלך השנתיים האחרונות בתחום הפנסיה הגמל ושוק ההון, וזוהי הזדמנות טובה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה בניהול ושיווק של קופות גמל, קרנות השתלמות וקופות פיצויים: "אנו משתלבים בחברה בעלת בסיס ניהולי טוב, שיאפשר לנו להרחיב את היקפי הפעילות שלה בעזרת מערך סוכני הביטוח של קבוצת איילון וערוצי שיווק נוספים שפיתחה הקבוצה וסוכניה", אמר רחמני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully