וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ברוקרית הסחורות רפקו הודח לאחר שהתגלה כי היה חייב לחברה 430 מיליון דולר

רויטרס

11.10.2005 / 12:52

מנכ"ל רפקו, פיליפ בנט, החזיק בשליטתו את הסכום ללא ידיעת החברה; מניית רפקו צנחה ב-45% - 1.65 מיליארד דולר משווי השוק שלה נמחק



מנכ"ל ברוקרית הסחורות רפקו, פיליפ ר. בנט, הודח, כאשר התגלה כי חברה שבשליטתו חייבת לרפקו 430 מיליון דולר. רפקו הודיעה על פתיחת חקירה בנושא. החברה, שהונפקה באוגוסט והינה אחת מברוקריות הסחורות והחוזים העתידיים הגדולות בעולם, אמרה כי ככל הנראה תדחה את הגשת דו"חותיה הכספיים עבור הרבעון שהסתיים באוגוסט.



לפי תוצאות החקירה עד כה, בנט - ללא אישור החברה - הצליח להשתלט על חוב שרפקו חשבה שאינו ניתן לגבייה. לו היה בנט מדווח לחברה על אחזקתו בסכום, היה הדבר משתקף בדו"חות הכספיים של רפקו, אך כיוון שלא כך היה הדבר, רפקו אמרה כי ככל הנראה דו"חותיה הכספיים עבור השנים 2002-2005 אינם אמינים.



סנטו מג'יו, נשיא ומנכ"ל רפקו סקיוריטיז ורפקו קפיטל מרקטס, התבקש גם הוא לצאת לחופשה ללא תשלום. לדברי סקוט שון, נשיא תומס ה.לי פרטנרס, המחזיקה בכ-39% ממניות רפקו, גם למג'יו היה מידע בנושא החוב.



רפקו שכרה חוקרים חשבונאיים חיצוניים על מנת לסייע בחקירת הנושא באופן פנימי. בד בבד מונה שון ליו"ר ועדה חדשה במועצת המנהלים. במזכר פנימי לעובדים הודיעה החברה כי יש בידיה מספיק נזילות על מנת להמשיך לפעול כרגיל, וכי היא אינה צופה השפעה על הפעילות היומיומית של רפקו כתוצאה מהחקירה. רפקו גם אמרה, כי לדעתה כספי הלקוחות המופקדים אצלה לא יושפעו מהפרשה.



ויליאם סקסטון, שבאחרונה הודיע על התפטרותו מתפקיד סמנכ"ל התפעול של החברה, יישאר בחברה בכל זאת וימונה לתפקיד המנכ"ל במקום בנט. ג'וזף מרפי, מנכ"ל רפקו גלובל פיצ'רס ונשיא רפקו LLC, יחליף את מג'יו.



בנט, שכיהן כמנכ"ל החברה מאז 1998, החזיר ביום שני את הסכום במלואו, כולל ריבית. עורך דין מטעמו של בנט לא החזיר טלפונים לכתבי רויטרס.



בנט הגיע לרפקו ב-1981 מבנק צ'ייס מנהטן, שם עבד במחלקת האשראי. ב-1983 כבר מונה לסמנכ"ל רפקו. בנט מחזיק כיום ב-34% ממניות רפקו, ששוויין - גם לאחר הירידה שנרשמה אתמול - 672 מיליון דולר. בעת ההנפקה באוגוסט מכר מניות בשווי 118 מיליון דולר.



מניות רפקו, שעלו מאז ההנפקה באוגוסט ב-25%, צנחו ב-45% במסחר אתמול, והחברה איבדה 1.65 מיליארד דולר משווי השוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully