וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי: מותר להעתיק כתובות אימייל שגולשים מפרסמים בפורומים באינטרנט ולשלוח אליהם דואר פרסומי

גליה ימיני

11.10.2005 / 13:33

ניר סוויסה, בעלים של אתר אינטרנט פורנוגרפי, הפעיל תוכנה לאיתור כתובות דואר אלקטרוני בפורומים ברשת; בית משפט לתביעות קטנות פסק נגד סוויסה, אך המחוזי קיבל את ערעורו



אם אתם גולשים בפורום מסוים, ובוחרים לחשוף את כתובת האימייל שלכם שם, אל תתלוננו אחר כך אם פתאום תתחילו לקבל דואר פרסומי מגורמים לא מוכרים. השופטת יהודית שטופמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קבעה כי איסוף כתובות של דואר אלקטרוני שמשתמשי פורומים פירסמו מרצונם, ושליחת דואר אלקטרוני אליהם מטעם גורם חיצוני - איננה אסורה.



"ברגע שמשתמשי הפורום פירסמו את כתובות הדואר האלקטרוני שלהם, הרי שהיה עליהם לצפות כי כתובת זו פתוחה לכל הגולשים באינטרנט, היכולים להעתיקה בהעתקה סבירה וחופשית. נראה לי כי מצב זה דומה למצב בו מפורסמות כתובות בספרי הטלפונים של חברת בזק, שבהם יכולים עסקים להשתמש בהעתקה סבירה וחופשית, על מנת לשלוח הצעות בדיוור ישיר באמצעות הדואר", כך נטען בפסק הדין בערעור שהגיש ניר סוויסה נגד פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות. סוויסה, המיוצג על ידי עורך דין אביב אילון ממשרד אילון, אגרט ושות', הוא הבעלים של אתר אינטרנט בשם האתר של סוזי, הכולל תכנים למבוגרים בלבד וחנות וירטואלית.



נגד סוויסה הוגשה תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. אורי בן חיים, בעל אתר האינטרנט ספידי-נט תבע את סוויסה בטענה שזה הפעיל תוכנה אוטומטית לאיתור כתובות דואר אלקטרוני בפורומים שבאתר ספידי-נט. בן חיים טען שספידי-נט קרס בעקבות שימוש בתוכנה, ובית המשפט לתביעות קטנות פסק פיצויים לטובתו בסך 13 אלף שקל. אולם סוויסה, באמצעות עורך דינו אביב אילון, עירער לבית המשפט המחוזי והשופטת שטופמן קיבלה את הערעור, וביטלה את פסק הדין של בית המשפט לתביעות קטנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully