וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מבקש מבנק ישראל ארכה למכירת אחזקתו באפריקה ישראל

רם דגן

11.10.2005 / 14:30

לאומי מחזיק בכ-15.83% ממניות אפריקה ישראל, שהונה העצמי מתקרב להון הנדרש מקונגולומרט; מבקש לאפשר לו לבצע את המכירה תוך פרק זמן של שנתיים וחצי



עליות שערים בבורסה הן בדרך כלל חדשות טובות לגופים המחזיקים במניות, אולם נראה שהעליות שנרשמות בחודשים האחרונים מגבירות את כאב הראש במחלקה המשפטית של . לאחר שביולי האחרון נאלצה הנהלת הבנק לפנות לבנק ישראל על למנת לקבל אישור מיוחד לאחזקות החריגות , נאלץ הבנק לפנות בסוף החודש שעבר שוב לפיקוח על הבנקים, וזאת לצורך קבלתו של אישור דומה נוכח רמת האחזקות של לאומי ב.



הוראות סעיף 24א לחוק הבנקאות מותירות לגוף בנקאי לשלוט רק בגוף עסקי בודד המוגדר קונגולומרט. לפי ההגדרה, קונגולומרט הוא גוף עסקי הפועל בלמעלה משלושה ענפים שונים במשק או גוף שהונו העצמי עולה על כ-1.73 מיליארד שקל.



דו"חות הרבעון השני, שפירסמה אפריקה ישראל לקראת סוף אוגוסט, הצביעו על הון עצמי של כ-1.693 מיליארד שקל, רמה המתקרבת לרמה המינימלית של קונגולומרט. נוכח המצב פנו אנשי לאומי להנהלת בנק ישראל בבקשה לאפשר להם ארכה של שנתיים וחצי, על מנת שיוכלו למכור את האחזקות העודפות מבלי שייאלצו לעבור על החוק. לאומי מחזיק בכ-15.83% ממניות אפריקה ישראל.

כאמור, כבר ביולי האחרון פנו אנשי לאומי בפניה דומה בנוגע לאחזקות הבנק בחברת הביטוח מגדל, וביקשו לאפשר להם להפחית את האחזקה העודפת בחברה במשך תקופה של ארבע שנים. לאומי מחזיק באופן ישיר בכ-19.9% ממניות מגדל, ובאופן עקיף 2.5% ו-0.38% דרך קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו, בהתאמה.



כמו כן מחזיק הבנק בשליטה בחברה לישראל, בה יש לו אחזקה ישירה של 18.2% ואחזקה עקיפה של 2.23% ו-0.47% באמצעות קופות גמל וקרנות הנאמנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully