וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בדגמים רבים של מצלמות דיגיטליות

איתמר סיידא

11.10.2005 / 15:13

סוני הודיעה על תקלה בחלק מחיישני ה-CCD שלה המצויים בין השאר במצלמות של קנון, מינולטה, פוג'י וכמובן סוני עצמה

סוני העולמית הודיעה כי תקלה בחלק מחיישני ה-CCD שלה עלולה לגרום לתמונות להופיע משובשות או שחורות. מדובר על מצלמות שיוצרו בין השנים 2002-2004 וחלקן אינן מיוצרות עוד.

פרשת ה-CCD של סוני החלה בסוף השבוע בהודעה של חברת קנון העולמית על כך שחלק מהמצלמות שלה נושאות חיישן של סוני אשר משבש את התמונות. לאחר כמה ימים סוני העולמית הודתה בתקלה ופרסמה הודעה משלה. סוני נחשבת לאחת היצרניות הגדולות ביותר של חיישני CCD. החיישנים מותקנים במצלמות של קוניקה-מינולטה, קנון, פוג'י וכמובן סוני.

יש לציין שגם אם דגם מסויים נמצא ברשימת חברות הצילום שפרסמנו, אין זה אומר שהחיישן מקולקל. בנוסף, חלק מהדגמים המיובאים לארץ שונים מהדגמים הנמכרים בחו"ל. מבדיקה שערכנו בקרב בעלי מצלמות ישראלים עולה כי הבעיות עם החיישן נמצאות ברוב המקרים במצלמות שנקנו בארצות הברית.

במצלמות של סוני מדובר על דגמים:
DSC-F717, DSC-P10, DSC-P, DSC-P12, DSC-P2, DSC-P31, DSC-P32, DSC-P51, DSC-P52, DSC-P7, DSC-P71, DSC-P72, DSC-P8, DSC-P92, DSC-U10, DSC-U20, DSC-U30, DSC-U60, DSC-V1

בפוג'י השבב נמצא בדגמים הבאים:
FinePix S2 Pro, FinePix F700, FinePix F410, FinePix A303

במינולטה:
DiMAGE 7i, DiMAGE 7Hi, DiMAGE A1, DiMAGE Xi, DiMAGE Xt, DiMAGE X20, DiMAGE S414,DiMAGE F300

ובקנון:
PowerShot A60, PowerShot A70, PowerShot A75, PowerShot A300, PowerShot A310, Digital IXUS V3, Digital IXUS II, Digital IXUS IIs

דובר ישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מסר בתגובה כי "מדובר בתקלה מזערית, בייחוד בכל הנוגע לשוק הישראלי. חברת ישפאר, כנציגה הרשמית של סוני בארץ, פועלת על פי הנחיות החברה העולמית ותתקן ללא תמורה את התקלה האמורה בכל מצלמה אשר יובאה לארץ על ידה בלבד".

דורון אמיר, נציג קנון בישראל אמר בתגובה כי: "אנו מודעים לתקלה שהתגלתה ברכיב ה-CCD במספר מצומצם של דגמים. לקוחות אשר ברשותם תעודת אחריות בתוקף נהנים מאחריות ושירות למשך שלוש שנים הכולל תיקון או החלפה בהתאם. אין לי כל ספק כי לקוחות קנון בישראל נמצאים בידיים טובות ויכולים להמשיך ליהנות ממוצרים איכותיים וממרכז שירות ברמה מקצועית גבוהה ביותר".

מדלתה פילם, נציגת קוניקה מינולטה בישראל נמסר כי: "החברה תנהג על פי הנחיות קוניקה מינולטה העולמית. המשמעות היא שמצלמות מדגמים מסויימים אשר יוצרו בין התאריכים אוקטובר 2002 למרץ 2004 ושקיימת בה התקלה המדוברת תתוקן ללא חיוב הלקוח. החיישן הפגום יוחלף ללא עלות, גם אם הסתיימה תקופת האחריות של המצלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully