וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ורילנטוורקס קרובות להסכם פשרה ששוויו מוערך ב-750 מיליון דולר

עפרה שלו

11.10.2005 / 15:29

במסגרת ההסכם, תשלם מיקרוסופט פיצויים ותקדם את המוסיקה והמשחקים של רילנטוורקס באתרים שלה; שתי החברות יילחמו יחד באויבת המשותפת - אפל; רילנטוורקס מזנקת ב-36% לפני הפתיחה



רילנטוורקס תקיים שיחת ועידה היום לאחר סגירת המסחר, בה תדון בפרטי הסכם הפשרה עם מיקרוסופט. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי היריבות הוותיקות קרובות להסכם פשרה ששוויו מוערך ב-750 מיליון דולר. רילנטוורקס תבעה את מיקרוסופט על כך שצירפה את נגן המדיה שלה למערכת ההפעלה הפופולרית חלונות, ובכך פגעה קשות במכירות נגן המדיה של רילנטוורקס. מניית רילנטוורקס (סימול RNWK) מזנקות ב-36% במסחר האלקטרוני.



במסגרת ההסכם, מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל", תשלם מיקרוסופט פיצויים לרילנטוורקס, וגם תקדם את המוסיקה והמשחקים של רילנטוורקס באתרים שלה. כמו כן, היריבות הוותיקות ישתפו פעולה ביוזמות טכנולוגיות בעתיד. על הסכם הפשרה צפויות החברות להודיע כבר היום.



אפל (סימול AAPL), האויבת המשותפת למיקרוסופט ולרילנטוורקס, מפעילה את אתר הורדות קובצי המוזיקה הפופולרי iTunes. הצדדים בהסכם שעוסקים בקידום אמורים לסייע לרילנטוורקס להתחרות באפל בשוק המוזיקה.



הסכם הפשרה בין מיקרוסופט לרילנטוורקס - אם אכן ייחתם - יהיה האחרון בסדרת הסכמים שחתמה ענקית התוכנה מול יריבותיה. ההסכמים נחתמו במטרה ליישב תביעות שהוגשו נגדה בגין עוונות שיוחסו לה בתקופת בועת הטכנולוגיה, בסוף שנות ה-90. המדיניות של מיקרוסופט מאז ומעולם היתה להעמיד את יישוב התביעות בראש סדר העדיפויות, כדי שלא לפגוע בהתרחבות העתידית של החברה דרך שיתופי פעולה עם חברות אחרות במגזר.



בין השאר, שילמה מיקרוסופט 750 מיליון דולר לטיים וורנר (סימול TWX) ב-2003, במטרה ליישב תביעה של נטסקייפ - חטיבה של טיים וורנר שיצרה דפדפן המתחרה באקספלורר של מיקרוסופט. ענקית התוכנה שילמה 1.95 מיליארד דולר לסאן מיקרוסיסטמס, שהאשימה אותה כי לא עמדה בחוקי התחרות ההוגנת מול טכנולוגיית הג'אווה של סאן. מיקרוסופט שילמה 775 מיליון דולר ל-IBM (סימול IBM);
536 מיליון דולר ליצרנית מערכות ההפעלה לרשתות נובל; ו-150 מיליון דולר ליצרנית החומרה גייטוויי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully