וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה כ-1.6% על רקע הערכת סוכנות האנרגיה הבינלאומית כי הביקוש יחזור לצמוח

רויטרס

11.10.2005 / 20:17

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים במחיר של 62.8 דולר לחבית, עלייה של 1 דולר, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט רושם עליות לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מסרה שהיא ממשיכה לצפות גידול בביקוש לנפט. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בנובמבר נסחרים במחיר של 62.8 דולר לחבית, עלייה של 1 דולר, או כ-1.6%, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ה-IEA צופה צמיחה מהירה יותר בביקוש, לרמה של 1.75 מיליון חביות ביום בשנה הבאה, על רקע גידול מחודש בביקוש לנפט. הגידול בביקוש חל לאחר ירידה שנרשמה בשל השפעות קתרינה וריטה, ועל רקע גידול בביקוש לאנרגיה בסין. פגיעת קתרינה בחופי מפרץ מקסיקו שיתקה את תעשיית הנפט באזור למשך מספר ימים והזניקה את מחירי הנפט לשיא כל הזמנים - 70.85 דולר לחבית.



עליית מחירי הנפט הגבילה את הצריכה הפרטית ואת צריכת הדלק, אך לדעת ה-IEA הירידה בביקוש לא תימשך זמן רב. הסוכנות אמרה כי הייצור העולמי אמור לעמוד בביקוש בעונת החורף - באם בתי הזיקוק לא יחוו סגירות בלתי מתוכננות ויפעלו במלוא התפוקה. מנגד, אנליסטים מסויימים היו פסימיים לגבי הסבירות שתנאים אלה ימולאו.



יצרניות הנפט בעולם פועלות קרוב למלוא תפוקתן על מנת לעמוד בביקוש של חברות הזיקוק - שגם הן פועלות במלוא התפוקה על מנת לעמוד בביקוש לדלק, בנזין ודלק להסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully