וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה משפטית נגד באר וטבע: ייצור הגירסה הגנרית לאלגרה בידי טבע מפר חוזה של חברת אגוואר עם באר משנת 2000

עומרי כהן

11.10.2005 / 21:59

באר איפשרה לפני חודש לטבע לשווק גירסה גנרית משלה לאלגרה בתקופת הבלעדיות; התובעות: באר התחייבה לרכוש לפחות 40 טון בשנה של חומר פעיל, בעוד טבע מתבססת על ספק אחר



כחודש לאחר שהשיקה חברת גירסה גנרית לתרופת ה-Allegra מתוצרת סנופי-אוונטיס, הודיעו היום יצרנית התרופות ההודית רנבקסי וחברת הכימיקלים אגוואר, על הגשת תביעה משפטית כנגד החברה הישראלית ושותפתה באר פארמסוטיקלס. האלגרה מיועדת לטיפול בתסמיני נזלת אלרגית עונתית ובמחלות עור כרוניות שסיבתן לא ידועה. בשנה האחרונה הסתכמו מכירות התרופה בכ-1.4 מיליארד דולר.



בספטמבר דיווחו טבע ובאר על הסכם ביניהן, ועל פיו תאפשר באר לטבע, לייצר ולשווק גירסה גנרית משלה לתרופת האלגרה, כבר במהלך תקופת הבלעדיות הגנרית בת ששת החודשים, בה זכתה באר לאחר שהייתה הראשונה להגיש את גירסתה לאישור רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA). בתמורה להעברת זכויות השיווק הבלעדיות, תקבל באר מטבע במהלך אותם שישה חודשים ואחריהם אחוזים מהרווח הגולמי שירשם בגין מכירות התרופה.



בתביעה, שהוגשה לבית המשפט העליון של מדינת ניו ג'רזי, טוענות אגוואר ורנבקסי, כי במאי 2000 חתמה אגוואר על חוזה לאספקת החומר הפעיל באלגרה - fexofenadine HCL - לבאר, אשר איפשר לה להגיש את בקשתה ל-FDA. בחוזה, כך נטען בתביעה, התחייבה באר לרכוש מדי שנה לפחות 40 טון של החומר הפעיל. אולם בעקבות העסקה, טוענות התובעות, החלה טבע לייצר את התרופה תוך שהיא מתבססת על ספק אחר. באגוואר העריכו היום, כי מחירי השוק הנוכחים משקפים לכמות זו מחיר בטווח של 32-40 מיליון דולר. בבאר הגדירו את התביעה כחסרת ערך.



לקראת סוף החודש, צפוי בית משפט בניו ג'רזי לדון בבקשתה של סנופי-אוונטיס להוציא צו מניעה נגד שיווק התרופה על ידי באר וטבע, בטענה שהן מפרות את הפטנט שרשמה על התרופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully