וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קאפ ג'מיני צונחת ב-19% בעקבות אזהרת רווח ומפילה את מניות הטכנולוגיה

דפנה מאור

26.6.2001 / 11:46

ירידות שערים במדדים הראשיים לקראת החלטת הריבית בארה"ב; פיליפס יורדת ב-3% לאחר שהודיעה על הפסקת ייצור טלפונים סלולריים

מניות הטכנולוגיה באירופה נסחרות במגמה שלילית בעקבות אזהרות רווח של חברות טכנולוגיה באירופה ו-וול סטריט. קאפ ג'מיני צונחת ב-19% לאחר שפירסמה אזהרת רווח לשנה כולה והודיעה על קיצוץ 2,700 משרות. לכך מצטרפת אזהרת רווח של יצרנית השבבים האמריקאית AMC מאתמול, שגוררת ירידות במגזר השבבים באירופה. מדד FTSE בלונדון יורד ב-0.9%; פרנקפורט יורדת ב-1.2%. מדד היורו סטוקס 50 הפאן אירופי יורד ב-1.4%.

היום תתפרסם בארה"ב החלטת הבנק הפדרלי לגבי הריבית הבסיסית. לפי התחזיות, הבנק צפוי להוריד את הריבית ברבע אחוז או חצי אחוז, כדי לזרז את הצמיחה הכלכלית. אולם, השוק אינו אופטימי בנוגע להשפעת המהלך על מחירי המניות, ושוקי ההון בעולם קשובים יותר לבשורות הרעות מחברות הטכנולוגיה.

מניות חברות שירותי הטכנולוגיה באירופה נופלות בעקבות אזהרת רווח של קאפ ג'מיני ארנסט אנד יאנג, חברת שירותי הייעוץ הטכנולוגי. קאפ ג'מיני הורידה את תחזיות ההכנסות שלה ל-9 מיליארד יורו (7.6 מיליארד דולר) מתחזיות קודמות של 9.6 מיליארד יורו, בשל האטה ניכרת, לדבריה, בהזמנות לשירותים ומוצרים בשבועות האחרונים. כמו כן, הודיעה החברה על קיצוץ אלפי משרות. מנייתה צונחת עתה כ-19% בבורסת פרנקפורט.

בעקבות קאפ ג'מיני נופלת מניית לוגיקה הבריטית ב-7.2% ומניית CMG יורדת ב-6.8%.

מניות השבבים רושמות ירידות שערים בעקבות אזהרת רווח של AMC, יצרנית שבבי התקשורת האמריקאית. AMC הודיעה אמש כי תרשום הפסד של 4-6 סנט למניה על בסיס פרופורמה ברבעון שיסתיים ב-30 ביוני, לעומת רווח צפוי של עד 2 סנט למניה. כמו כן, קיצצה AMC את תחזית ההכנסות לרבעון השני.

בעקבות זאת יורדת מניית STM ב-1.6%; מעצבת השבבים ARM הולדינגס נופלת ב-6.1%; אינפיניון יורדת ב-2.2%.

פיליפס יורדת ב-3% לאחר שהודיעה כי היא מתכוונת להפסיק לפעול בתחום ייצור הטלפונים הסלולריים ישירות, ולהתמקד בתחומים אחרים, כמו רכיבים ושבבים למערכות תקשורת אלחוטית. בכך אישרה פיליפס את השמועות כי היא מתכוונת לבצע צעד דומה לזה שאריקסון הכריזה עליו בתחילת השנה. בעקבותיה יורדת נוקיה ב-3.6% ואריקסון משילה 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully