וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ויאהו יאפשרו למשתמשי המסנג'רים שלהן לתקשר ביניהם - AOL וגוגל יישארו בחוץ

עפרה שלו

12.10.2005 / 20:56

מיקרוסופט ויאהו מנסות לבלום את בריחת המשתמשים למתחרות; משתמשי MSN מסנג'ר יוכלו לתקשר ישירות עם משתמשי יאהו מסנג'ר - מהרבעון השני של 2006



מיקרוסופט ויאהו יאפשרו למשתמשי המסנג'רים שלהן לתקשר ביניהם; AOL - המובילה בשוק תוכנות המסרים המיידים - וגוגל - החדשה בתחום - יישארו בחוץ. משתמשי MSN מסנג'ר יוכלו לתקשר עם משתמשי יאהו מסנג'ר באמצעות מסרי טקסט, או באמצעות קול, החל מהרבעון השני של 2006.



מיקרוסופט (סימול MSFT) ויאהו (סימול YHOO) מנסות לבלום בריחה של משתמשים למתחרות. יחד, יהיו למיקרוסופט ויאהו 49.2 מיליון משתמשי מסנג'ר בארה"ב (21.9 מיליון ליאהו ו-27.3 מיליון למיקרוסופט). ל-AOL, המובילה, במדינה, יש 51.5 מיליון משתמשים. AOL מובילה גם בשוק תוכנות המסרים המיידיים העולמי, עם נתח שוק של כ-56%, על פי נתונים של קבוצת ראדיקטי. נתח השוק של MSN עומד על כ-25%, ונתח השוק של יאהו על כ-19%. לגוגל (סימול GOOG), אשר השיקה את תוכנת המסרים המיידיים שלה באוגוסט, יש רק 1% מהשוק.



גוגל טוק, תוכנת המסרים המיידיים של גוגל, היא תוכנה מינימליסטית בהשוואה לאלו של המתחרות, בהתאם למנהגה של גוגל. לכל התוכנות המובילות בתחום יש אפשרות לשיחות קול - VoIP.



משתמשי יאהו מסנג'ר ו-MSN מסנג'ר יוכלו לראות אם החברים שלהם מחוברים לרשת ואם הם משתמשים במסנג'ר של יאהו או של מיקרוסופט. עד עתה, לא יכלו משתמשים של מסנג'רים שונים לתקשר ביניהם. תוכנות כגון גיים וטריליאן, אפשרו למשתמשים לתקשר עם מספר מסנג'רים שונים, אולם בתנאי שלמשתמשים היה חשבון באותם מסנג'רים.



מאט אנדרסון, אנליסט בראדיקטי, אומר כי תוכנות המסרים המיידיים חשובות עבור ענקיות האינטרנט משום שעבור משתמשים רבים, הן מהוות שער לשירותים הנוספים של החברה. מרבית המשתמשים הכבדים של המסנג'רים הם בני נוער וצעירים בשנות העשרים לחייהם, אולם מספר הצרכנים המבוגרים יותר המשתמשים בתוכנות עולה בהדרגה.



שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו נרקם על רקע שיתופי פעולה נוספים בין ענקית מדיה ואינטרנט. בשבוע שעבר הודיעה גוגל, היריבה המושבעת של מיקרוסופט ויאהו, כי תשתף פעולה עם סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW) בניסיון להקל על משתמשים להריץ יישומים של סאן, ובכלל זה תוכנת הקוד הפתוח אופן אופיס, המתחרה באופיס של מיקרוסופט. במקביל, בשוק נפוצו שמועות לגבי מיזם אינטרנטי משותף בין מיקרוסופט ל-AOL של טיים וורנר (סימול TWX).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully