וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל לא נחה: השיקה גרסת iPod המאפשרת צפייה בווידיאו

עפרה שלו

12.10.2005 / 21:12

ענקית המחשבים תחל בקרוב למכור פרקים של תוכניות טלוויזיה פופולריות, בהן "עקרות בית נואשות" של דיסני



אפל השיקה גרסה של iPod - נגן המדיה הפופולרי שלה - המסוגל לנגן גם קובצי וידיאו. חברת המחשבים שכבשה בסערה את שוק נגני המדיה, מסרה כי בקרוב תחל למכור הורדות של תוכניות טלוויזיה פופולריות בחנות המוזיקה המקוונת שלה, iTunes.



אפל חתמה כבר על הסכם תוכן עם וולט דיסני, במסגרתו תמכור אפל ב-iTunes פרקים מכמה סדרות של דיסני, בהן "עקרות בית נואשות" תמורת 1.99 דולרים לפרק. ה-iPod החדש, לו ציפו בשוק בכיליון עיניים, כולל מסך צבע גדול מזה של ה-iPod הרגיל. המכשיר כולו, עם זאת, שמר על גודלו הקומפקטי. מכשיר עם זיכרון של 30 ג'יגה-בייט יעלה 299 דולר, ואילו מכשיר עם זיכרון כפול בגודלו, יעלה 399 דולר.

אפל היא השחקנית המרכזית היחידה שלא נכנסה עד היום גם לשוק נגני הווידיאו. ארקוס הייתה החלוצה בשוק, ואפילו סוני מאפשרת צפייה בוידיאו באמצעות קונסולת המשחקים שלה, ה-PSP.



המעבר לתחום הוידיאו נתפס כסיכון על ידי אנליסטים רבים, בגלל בעיות אפשריות ברישיונות התוכן של חברות הבידור והמדיה. אולם, אפל רוצה לנצל עד תום את הפופולריות העצומה של המותג שלה. אפל מכרה 28 מיליון מכשירי iPod ברחבי העולם מאז השיקה את המכשיר לפני 4 שנים.



אתמול דיווחה אפל (סימול AAPL) רשמה על שיא מכירות ברבעון הרביעי שלה, שהסתיים ב-24 בספטמבר. החברה רשמה הכנסות של 3.68 מיליארד דולר, לעומת 2.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל, עלייה של 57%. מכירות ה-iPod גדלו ב-220% ל-6.451 מיליון - אולם, הם היו נמוכות מהתחזיות, ושלחו את מניית החברה לירידות אחרי הסגירה. מניות החברה ממשיכות לרדת גם היום, ומאבדות 5.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully