וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

13.10.2005 / 23:37

מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 2,047 נקודות. מדד דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי ברמה של 10,217 נקודות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, בתום יום מסחר תנודתי שבמהלכו כבר רשמו המדדים שפל של חמישה חודשים על רקע חששות מפני התגברות האינפלציה בארה"ב. עם זאת, ירידה של יותר מדולר במחירי הנפט ועליות שרשמו מספר מניות בולטות, הביאו בסופו של דבר לסגירה מעורבת. מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 2,047 נקודות, בעקבות זינוק של מניית חברת המחשבים אפל. מדד דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי ברמה של 10,217 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רשם ירידות בעקבות פרסום נתוני האינפלציה וגירעון הסחר בארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.034% לרמה של 4.475%. במהלך המסחר חצתה התשואה את רף ה-4.5% - שיא של שישה חודשים.

מחירי הנפט תרמו לאינפלציה בארה"ב, ולגידול בגירעון הסחר שלה בחודשיים האחרונים, כך עולה מנתונים שפירסמה היום ממשלת ארה"ב. מחירי סחורות היבוא לארה"ב רשמו בספטמבר את הזינוק החד ביותר מזה 15 שנים - בשיעור של 2.3% לעומת אוגוסט. בחודש ספטמבר דיווח משרד העבודה על עלייה של 1.2% במחירי היבוא. במקביל דיווח משרד המסחר כי גירעון הסחר באוגוסט עלה ב-1.8% לרמה השלישית בגובהה מעולם - 59 מיליארד דולר.

בחזית העבודה בשורות חיוביות: מספר תביעות האבטלה הראשונות בשבוע האחרון בארה"ב נפל ב-2,000 ל-389 אלף, לפי דיווח משרד העבודה האמריקאי. המספר היה טוב יותר מהערכות הכלכלנים ל-390 אלף תביעות. 75 אלף תביעות הוגשו מידי נפגעי ההוריקנים ריטה וקתרינה. נתון זה אינו מחושב במספר הרגיל, המנכה השפעות עונתיות.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר במיליון חביות ל-305.5 מיליון חביות - עלייה ראשונה מזה שבעה שבועות, דיווח משרד האנרגיה האמריקאי. בשישה השבועות הקודמים נפל המלאי במצטבר ב-17.5 מיליון חביות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 63.08 דולר לחבית, ירידה של 1.04 דולר או 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

OSG, חברת הספנות של משפחת רקנאטי, מכרה שבע מכליות לידי חברת דאבל האל ההודית ב-412.6 מיליון דולר במזומן ו-14 מיליון מניות. החברה ההודית ביצעה הנפקה ראשונה לציבור בבורסת ניו יורק במחיר של 12 דולר למניה היום. לאחר ההנפקה מחזיקה OSG עתה ב-47% ממניות דאבל האל. מניית OSG ירדה ביותר מ-3%.

מניית טבע ירדה ב-0.7% למחיר של 34.3 דולרים. שייר פארמה הבריטית הגישה בקשה למינהל התרופות והמזון בארה"ב, לערוך ניסויים קפדניים יותר או נוספים עבור גרסות גנריות של תרופות Adderall של שייר, המטפלת בהפרעות קשב (כגון היפראקטיוויות). שייר קיבלה השנה הודעה מחברת טבע, ובו נאמר כי החברה הישראלית תערער על תקפות הפטנטים על תרופת ה Adderall במינונים של 5, 15 ו-20 מיליגרם בשחרור מושהה.

טבע הגישה את הבקשות לאישור המוצר לפי סעיף 4 לחוק הץ' ווקסמן, המבטיח בלעדיות של 6 חודשים בשיווק תרופה גנרית לחברה הראשונה שמצליחה לאתגר את הפטנט על המוצר, ולהגיש את הבקשה. חברות נוספות המתכננות למכור גירסות גנריות של אדרל הן באר, אימפקס וקולוני. מכירותיה של אדרל ברבעון הראשון של 2005 היו 145 מיליון דולר.

עוד בין המניות הישראליות בוול סטריט: צ'ק פוינט איבדה 0.5% למחיר של 20.75 דולרים; קומברס רשמה עלייה של 0.7% למחיר של 23.9 דולרים; אם סיסטמס, אשר איבדה אתמול כ-4%, התאוששה היום בעלייה של 2.8% למחיר של 28.6 דולרים; אלדין איבדה 2.8% במחזור גבוה מהרגיל; נייס ירדה 4.9%; טריון עלתה ב-3.4% במחזור גבוה מהרגיל.

יצרנית המחשבים אפל קפצה ב-9% לאחר שרשמה ירידות ביומיים הקודמים על רקע אכזבת המשקיעים מדו"חותיה הרבעוניים. אתמול השיקה החברה גירסה של iPod - נגן המדיה הפופולרי שלה - המסוגל לנגן גם קובצי וידיאו. חברת המחשבים שכבשה בסערה את שוק נגני המדיה, מסרה אתמול כי בקרוב תחל למכור הורדות של תוכניות טלוויזיה פופולריות בחנות המוזיקה המקוונת שלה, iTunes. שלשום דיווחה אפל על שיא מכירות ברבעון הרביעי שלה, שהסתיים ב-24 בספטמבר. החברה רשמה הכנסות של 3.68 מיליארד דולר, לעומת 2.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל, עלייה של 57%. עם זאת, מכירות ה-iPod גדלו ב-220% ל-6.451 מיליון - פחות מתחזיות האנליסטים.

מפעילת מנוע החיפוש גוגל וחברת הכבלים האמריקאית קומקסט נמצאות במגעים לרכוש נתח בחטיבת אמריקה אונליין של טיים וורנר, בשווי של 5 מיליארד דולר, כך דיווחו שני מקורות. הדיווחים הוכחשו על ידי מנכ"ל טיים וורנר, ריצ'רד פרסונס. גוגל ירדה ב-1.2%; טיים וורנר הוסיפה 0.6% למרות ההכחשות. מיקרוסופט, המנהלת גם היא מגעים להשקעה ב-AOL, עלתה ב-1.2%.

מקדונלד'ס הוסיפה 1.2% לאחר שענקית המסעדות המהירות דיווחה על עלייה טובה מהצפוי של 3.9% במכירות בספטמבר. החברה צופה רווח של 58 סנט למניה ברבעון, לעומת תחזיות אנליסטים ל-55 סנט.

ברוקרית הסחורות רפקו, אשר חשפה השבוע כי חברה בשליטתו של המנכ"ל חייבת לה 430 מיליון דולר, הודיעה היום על מניעת משיכת כספי לקוחות מחטיבת רפקו קפיטל מרקטס למשך 15 ימים והזהירה כי פעילותה של החטיבה עלולה להיפסק בשל בעיות נזילות. במקביל, הופסק המסחר במניית רפקו לאחר שהחברה הודיעה כי שכרה את שירותיהם של מספר יועצים בכירים כדי לבחון את מצבה הפיננסי ורמזה כי ייתכן שתמכור את חטיבת שוקי ההון שלה. בעת הפסקת המסחר נפלה מניית החברה ב-29%, ובכך השלימה נפילה של קרוב ל-75% בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully