וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בכיר מקרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, מונה למנהל קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד

TheMarker

16.10.2005 / 9:36

מוחמד אל-אריאן, לשעבר מנהל קרן האג"ח בשווקים מתפתחים של פימקו, יחליף את ג'ק מאייר כמנהל קרן ההשקעות של הרווארד; שווי הקרן מגיע ל-25.9 מיליארד דולר



מוחמד אל-אריאן, לשעבר מנהל קרן האג"ח בשווקים מתפתחים של פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם, מונה למנהל קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד - המוסד להשכלה גבוהה העשיר ביותר בארה"ב. שווי הקרן של הרווארד מגיע ל-25.9 מיליארד דולר.



אל-אריאן בן ה-47 ניהל את קרן האג"ח בשווקים מתפתחים של פימקו בשווי של יותר מ-28 מיליארד דולר, והיה אחראי על קרנות השקעות נוספות שפימקו, בהם אג"ח עם הכנסות מובטחות בארה"ב ובעולם.



קרנות האג"ח של פימקו, חברת ניהול הקרנות ששייכת לאליאנץ הגרמנית, מנהלות נכסים בשווי 400 מיליארד דולר ורשמו ביצועים גבוהים יותר מהממוצע בשוק ב-30 השנים האחרונות.



אל אריאן ייכנס לתפקידו בתחילת 2006 ויחליף את ג'ק מאייר, שעזב את התפקיד בסוף ספטמבר לאחר 15 שנה.



קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד סבלה השנה ממחלוקת עקב מינויי מנהלים ושערוריות שכר. אולם בה בעת סיימה הקרן את שנת הכספים המסתיימת ב-30 ביוני בתשואה של 19.2% ושווייה הגיע ל-25.9 מיליארד דולר. באותה תקופה רשם מדד S&P 500 עלייה של 4.5% בלבד, והממוצע לאוניברסיטאות אחרות היה 15.8%. בשנה הקודמת רשמה הקרן תשואה של 21.1%.



ב-10 השנים האחרונות היתה התשואה הממוצעת לקרן ההשקעות של הרווארד 16.1%, לעומת 9.4% לקרן ההשקעות המוסדית הממוצעת. קרן ההשקעות של הרווארד היא קרן התרומות השנייה בגודלה בעולם אחרי הקרן של ביל ומלינדה גייטס, והיא מסייעת במימון תוכניות סיוע פיננסיות לסטודנטים. ההכנסות מהקרן היוו 31% מהכנסותיה הכוללות של הרווארד בשנת הכספים האחרונה.



הרווארד הוא המוסד להשכלה גבוהה העשיר ביותר בארה"ב. תחת ניהולו של ג'ק מאייר הוכפלו נכסי הקרן פי ארבעה. בינואר השנה הכריז מאייר על עזיבתו לאחר 15 שנה בהרווארד והקמה של קרן גידור. הוא גייס את מיטב מנהלי הכספים של הרווארד לקרן החדשה שהקים. מאייר ספג ביקורת רבה על השכר הגבוה שהרוויח - 7.2 מיליון דולר בשנת 2004. שני מנהלים אחרים בקרן - דיוויד מיטלמן ומוריס סמואל, השתכרו 25 מיליון דולר כל אחד. להגנתו אמר מאייר כי השכר הגבוה נחוץ כדי למשוך מנהלי השקעות איכותיים.



מאייר היה בין החלוצים אשר הובילו קרנות השקעה של האוניברסיטאות להשקיע באופן פחות שמרני. במקום מניות ואיגרות חוב השקיע מאייר, וכמוהו גם דיוויד סוונסן, מנהל ההשקעות של קרן אוניברסיטת ייל, במיזמים פרטיים וסחורות. ייל היכתה את הרווארד בשנה האחרונה ורשמה תשואה של 22.3%, אך היקף נכסיה קטן יותר ומסתכם ב-15.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully