וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: התחזקות הדולר ועליית התשואות בארה"ב עשויים להוביל לירידות בשוק הסולידי

נתן שבע

16.10.2005 / 17:10

בסוף השבוע טיפסו התשוואת על האג"ח בארה"ב לרמה של 4.5% כאשר הדולר עלה ל-4.65 שקלים; טבע פותחת בפער חיובי של 1.4% על רקע העלאת המלצה מצידה של S&P



פעילים בשוק המקומי העריכו הבוקר כי המסחר יתנהל היום במגמה מעורבת לאור המשך התחזקותו של הדולר, עליית תשואות בארה"ב שעשויה להקרין לשלילה על השוק הסולידי. מנגד, ניתן לציין נימה חיובית בסוף השבוע בוול סטריט לאחר יומיים של ירידות. מחזורי המסחר עשויים להיות נמוכים לאור חופשת הפעילים.



בסוף השבוע הודיעה הלמ"ס כי מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר טיפס ב-0.1% - בטווח התחזיות של הכלכלנים. עתה ממתינים בשווקים להחלטת על הריבית של הפד, כאשר עלייה נוספת של הריבית בארה"ב ל-4% עשויה לגרור את בנק ישראל להעלות את הריבית בערב שמחת תורה ברבע אחוז גם כן ולהשוותה לריבית הדולרית בשנית. עלייה זו, אם תתרחש, למרות המדד הנמוך, עשויה להרגיע את הדולר שרושם רמת שיא של שנתיים וחצי ומוביל למגמה השלילית בשוק הסולידי בימים האחרונים.



"השוק יגיב היום למספר ארועים שהתרחשו בסוף השבוע", אומר רמי דרור ממגדל שוקי הון. "מדד נמוך בישראל לחודש ספטמבר ועלייה גבוהה מהצפוי של מדד המחירים לצרכן בארה"ב. השוק הסולידי שנהנה זה מכבר מעודף ביקושים והיקף פידיונות של האוצר יתקשה להמשיך ולטפס בעקבות התחזקות הדולר והעלייה בתשואות בארה"ב. ההערכות כי נראה היום מחזורים ערים בשוק האג"ח תוך ירידות שערים", אמר דרור.



סוף השבוע בוול סטריט הסתיים בנימה חיובית כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.9%. העליות לא הצליחו למנוע שבוע נוסף של ירידות והדאו ירד בסיכום שבועי ב-2.5%. הנאסד"ק השיל 1.5%. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-1.2% בחודש ספטמבר מדד גבוה מזה 15 שנה. הדבר הוביל לחולשה בשוק האג"ח והתשואה בארה"ב על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים טיפסה לכמעט 4.5%.



עוד עסקה נרקמה בשוק קרנות הנאמנות נודע ל-TheMarker בערב כיפור כאשר פ.ק.ן נמכרת לסולמון שוקי הון תמורת מיליארד שקל. ועוד בענייני ערב החג, קבוצת דלק רכשה כ-25% ממניות הפניקס תמורת 709 מיליון שקל ואופציה נוספת ל-8% מידיו של שלמה אליהו.



בדואליות, טבע פותחת בפער חיובי של 1.4%. בסוף השבוע העלתה חברת המחקר S&P את הדירוג לטבע מקניה ל"קנייה חזקה" ואת מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-42 דולר - 22% מעל מחירה בשוק בסוף השבוע בוול סטריט. ליפמן ממשיכה להתדרדר ופותחת בפער שלילי של 2.4% פריגו בפער שלילי של 0.2% ואילו אלביט הדמיה בפער שלילי של 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully