וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענן דינור: "תפקיד הממונה על השכר לבדו לא מעניין אותי - מעניין אותי להוביל רפורמות ששר האוצר מחויב להן"

אורה קורן

16.10.2005 / 7:17

כך אמר מנכ"ל התמ"ת ל-TheMarker בתגובה על ההערכות כי אולמרט מכין לו תפקיד באוצר; דינור משוכנע כי המכשול של היעדר תואר אקדמי אינו עומד בדרכו לתפקיד



"תפקיד הממונה על השכר לבדו לא מעניין אותי. מעניין אותי להוביל שלוש רפורמות ששר האוצר מחויב להן" - כך אמר באחרונה ל-TheMarker מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור. דינור נחשב ליד ימינו של שר התמ"ת ושר האוצר בפועל, אהוד אולמרט.



אולמרט עשוי להתמנות לאחר החגים לתפקיד שר האוצר, ויהיה עליו לפנות את תפקידו כשר התמ"ת. על רקע זה פורסמו הערכות, לפיהן אולמרט "תופר תיק" לדינור באוצר - שילוב בין תפקיד הממונה על השכר, שפנוי כיום, לבין תפקיד נציב שירות המדינה, המאויש בשנים האחרונות על ידי שמואל הולנדר. הולנדר מצדו לא הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו.



דינור משוכנע כי המכשול של היעדר תואר אקדמי אינו עומד בדרכו, מכיוון שהתקנות הממשלתיות מאפשרות, לדבריו, כחלופה מועמד עם ניסיון ניהולי מקיף. על האפשרות שהולנדר ייאלץ לסיים את תפקידו כדי שדינור יירש אותו, אמר מנכ"ל הת"מת כי "אסור לעשות תפקיד ממשלתי מסוג זה יותר מחמש שנים. מי שעושה תפקיד יותר מחמש שנים, לדעתי זו תקלה".



הרפורמות שדינור רוצה להוביל נוגעות לפעילות הממשלה מול השלטון המקומי, צמצום דרמטי במעמד אגף התקציבים מול משרדי הממשלה והפיכת יחידות במשרדי הממשלה לסוכנויות ביצוע, שייבחנו על פי עמידה ביעדים.



הרפורמה הראשונה נועדה להפוך את השלטון המקומי, רשויות ומועצות מקומיות, לזרוע הארוכה של הממשלה באזור אחריותן. מדובר בהעברת סמכויות ממשרדי הממשלה, כך שאלה יעסקו בקביעת מדיניות, וכל רשות מקומית תפקח על הביצוע בתחום השיפוט שלה.



הרפורמה השנייה כוללת קיצוץ ניכר בסמכויות אגף התקציבים באוצר. דינור סבור שיש לשחרר את השליטה של האגף על העברות הכספים מסעיף לסעיף בתקציבים של משרדי הממשלה, ולאפשר למשרדים חופש פעולה תחת הוראות כלליות.



הרפורמה השלישית כוללת הענקת מרחב תמרון ליחידות במשרדי הממשלה; הן יקבלו אמות מידה להתנהלותן, מטרות ותקציב, ויגבשו לבד דרכי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully