וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטת תעש תקועה: המו"מ במבוי סתום ו-2,900 עובדי החברה לא קיבלו את משכורות ספטמבר

חיים ביאור

16.10.2005 / 8:33

גמלאי החברה קיבלו את תשלומי הפנסיה ב-1 בחודש; עד כה הופרטו רק שניים מבין כעשרה מפעלים של תעש



תהליך ההפרטה של התעשיה הצבאית (תעש) נעצר, לאחר שבמו"מ בין נציגי האוצר והנהלת תע"ש לבין ועד העובדים וההסתדרות נוצר קיפאון מוחלט. עד כה הופרטו רק שניים מבין כעשרה מפעלים של תעש: מפעל מוצרי התעופה בטירת כרמל ומפעל מגן לייצור נשק קל ברמת השרון.



בשל המשבר בשיחות על הפרטת תעש, לא קיבלו עדיין 2,900 עובדי החברה את שכר ספטמבר, בסך כולל של 50 מיליון שקל. עובדים בתעש זועמים על כך שיו"ר ועד העובדים, יצחק יהודה, נמצא כעת בטיול פרטי בקרואטיה, למרות המשבר במו"מ ואי תשלום המשכורות. מקורבי יהודה אמרו בתגובה כי הוא יצא לחו"ל, לאחר שהיה בטוח כי שכר העובדים ישולם במועדו, 9 באוקטובר; זאת לאחר שגמלאי תעש קיבלו את תשלומי הפנסיה ב-1 בחודש.



בכירים בתעש ובאוצר אמרו באחרונה כי ממלא שר האוצר, אהוד אולמרט, ושר הביטחון, שאול מופז, גילו נכונות להזרים לחברה סיוע נדיב בסך מאות מיליוני שקלים. לשם כך, הם אמרו, נדרש שיתוף מצד ועד העובדים וההסתדרות כדי להגיע לתוכנית הבראה מוסכמת. "ואולם נציגי הוועד וההסתדרות הגיעו בלא שהיו מוכנים לדון על מהלך תכליתי להוצאת תעש מהמשבר ולייצובה".



בתגובה אמר אמש יו"ר ועד עובדי עשות אשקלון, פרץ מצרפי: "הבהרנו לאנשי האוצר ומשרד הביטחון כי נסכים להתקדם בשיחות על הבראת תעש רק לאחר שעובדי החברה יקבלו את שכרם עבור ספטמבר האחרון. בושה שהמדינה מלינה את שכר העובדים ובמיוחד בתקופת החגים. יו"ר החברה, המנכ"ל ובכירי האוצר נושאים באחריות אישית בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully