וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הסטנטים בוסטון סיינטיפיק עברה להפסד בגלל הסכם הפשרה עם מדינול הישראלית

עפרה שלו

16.10.2005 / 8:46

יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית הפסידה 269 מיליון דולר ברבעון, לאחר ששילמה למדינול, שבשליטת קובי ויהודית ריכטר, פיצויים בגובה 750 מיליון דולר



יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית עברה להפסד של 269 מיליון דולר ברבעון השלישי, בגלל חיובים הקשורים לתביעה שהגישה נגדה מדינול שבשליטת קובי ויהודית ריכטר. בתקופה המקבילה ב-2004 הרוויחה החברה 258 מיליון דולר.



בניכוי החיובים הקשורים לתביעה של מדינול, המסתכמים ב-616 מיליו דולר, רשמה בוסטון רווח של 347 מיליון דולר ברבעון השלישי - נמוך במעט מתחזיות האנליסטים. מכירות החברה צמחו ב-2% ל-1.51 מיליארד דולר.



סמנכ"ל הכספים של בוסטון, לארי בסט, הודה כי צמיחת ההכנסות היתה שטוחה ו"לא בדיוק מה שציפינו לו". הוא הוסיף כי הסיבה העיקרית למכירות הפושרות היא כפי הנראה ההאטה במכירות מוצר הדגל של החברה - הטקסוס אקספרס, סטנט מצופה תרופה - בארה"ב. מכירות טקסוס בארה"ב נפלו ל-403 מיליון דולר ברבעון, לעומת 502 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004.



בשיחת ועידה שקיימה החברה אמר בסט כי סביר להניח שג'ונסון אנד ג'ונסון, המשווקת את הסטנט המתחרה סייפר, נגסה בנתח השוק של בוסטון. טקסוס הוא עדיין הסטנט המצופה המוביל בארה"ב, עם נתח שוק משוער של 55%, לעומת נתח שוק של 59% ברבעון השני.



הסכסוך המשפטי הארוך והמתוקשר בין חברת מדינול הישראלית לבין בוסטון סיינטיפיק האמריקאית הגיע לקיצו בסוף החודש שעבר, לאחר קרוב לחמש שנים. בהסכם שאליו הגיעו שתי החברות מחוץ לכותלי בית המשפט נקבע כי בוסטון תשלם למדינול פיצוי של 750 מיליון דולר במזומן.



ההסכם בין מדינול לבוסטון קובע כי שתי החברות יבטלו את התביעות ההדדיות ביניהן. מדינול תסיר בעקבות זאת את תביעותיה מהסטנטים אקספרס וטקסוס אקספרס שפיתחה בוסטון. הסטנטים שפיתחה מדינול מיועדים לתמיכה בדפנות העורקים לאחר פעולת צנתור.



בין בוסטון למדינול התקיים שיתוף פעולה מאז 95' ועד 2000. ב-2001 תבעה מדינול את בוסטון לאחר שמנכ"ל בוסטון, ג'ים טובין, גילה לבעלי השליטה במדינול, בני הזוג ריכטר, כי בוסטון הקימה מפעל סטנטים סודי עצמאי באירלנד, המבוסס על העתקה של מפעל הסטנטים של מדינול בירושלים. בתביעה טענה מדינול כי בוסטון העתיקה את הסטנטים שלה ופיתחה על בסיס הגניבה את הסטנטים העצמאיים שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully