וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השערוריות בסמסונג אלקטרוניקס: יצרנית המחשבים אפל ביטלה השקעה משותפת בייצור שבבים

סוכנויות הידיעות

16.10.2005 / 10:55

יצרנית נגן ה-iPod ביטלה תוכנית להשקעה של 3.8 מיליארד דולר בייצור שבבי זיכרון מסוג פלאש, ונמצאת כעת במגעים על חברה אחרת לגבי מיזם משותף, דיווח העיתון "קוריאה אקונומיק דיילי"



יצרנית המחשבים , המייצרת את נגן המוסיקה הדיגיטלי הפופולרי ביותר בעולם - ה-iPod, ביטלה תוכנית להשקעה משותפת של 3.8 מיליארד דולר עם יצרנית השבבים הדרום קוריאנית סמסונג אלקטרוניקס בייצור שבבי זיכרון מסוג פלאש, דיווח אתמול העיתון "קוריאה אקונומיק דיילי".



ההחלטה על ביטול ההשקעה המשותפת המתוכננת בקווי ייצור של שבבי זיכרון מסוג NAND המשמשים לנגני המדיה שלה, באה על רקע הביקורת הגוברת כלפי סמסונג בחוגים פוליטיים ואזרחיים מסויימים, אמר בכיר בסמסונג לעיתון.



אפל נמצאת כעת במגעים עם יצרנית שבבי זיכרון אחרת לגבי מיזם משותף לייצור זכרונות פלאש בארה"ב, הוסיף הבכיר.



סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון והטלפונים הסלולריים הגדולה באסיה, הסכימה בשבוע שעבר לשלם 300 מיליון דולר כדי ליישב אישומים פליליים בארה"ב בגין חלקה בקשירת קשר לתיאום מחירים עם כמה מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בעולם.



סמסונג, יצרנית שבבי הזיכרון למחשבים הגדולה בעולם, וחטיבתה האמריקאית הודו באישומים לקשירת קשר לתיאום מחירים של שבבי DRAM, והודיעו כי ישתפו פעולה עם החקירה שמנהל משרד המשפטים האמריקאי בפרשה.



אפל רוכשת כיום כ-40% משבבי הזיכרון שמייצרת סמסונג עבור נגני המוסיקה הפופולריים שלה.



סמסונג דיווחה ביום שישי על ירידה של 30% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2004. זאת בשל ירידת מחירי שבבי הזיכרון והמסכים הדקים. עם זאת, הביעה סמסונג אופטימיות לגבי הרווחים של עסקי הליבה של החברה ברבעון הרביעי.



מוקדם יותר החודש הורשעו שני מנהלים בכירים בחברת סמסונג, החברה האם של סמסונג אלקטרוניקס, בקשירת קשר לסייע לילדיו של יו"ר הקבוצה לרכוש את השליטה בחברה מסונפת של החברה במחירים נמוכים ממחירי השוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully