וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהנהלת ארקיע: "ההכרזה על עו"ד ברנדס כנאמן מחסלת את פעילות ארקיע - חלה ירידה של 30% במספר הנוסעים"

נתן שבע

16.10.2005 / 11:05

"מינוי הנאמן יוצר רושם של הליך של פשיטת רגל לחברה, מה שמדיר את רגלי הנוסעים מהחברה", אמר הבכיר ל-TheMarker; ברנדס היה המלווה של עסקת מכירת פעילות ארקיע



בכיר בהנהלת ארקיע אמר היום ל-TheMarker כי עצם ההכרזה של עו"ד חנינא ברנדס כנאמן מדרדרת את פעילותה של ארקיע. "כבר עכשיו חלה ירידות של 30% במספר הנוסעים בשוק הפנים-ארצי והנסיעות הבינ"ל, כשדווקא בעולם חלה עלייה במספר הנוסעים", אומר הבכיר. אותו בכיר מוסיף כי עצם המינוי של ברנדס כנאמן יוצר בעצם פרסום שלילי בחו"ל כאילו יש מצב של Chapter 11 (הליך פשיטת רגל) לארקיע.



"הדבר יוצר חוסר ודאות אצל ציבור הנוסעים, בעיקר הזרים, שלרוב מזמין כרטיסים מספר חודשים מראש. כשהציבור שומע על פרסום כזה, הוא מדיר רגליו מהחברה", מוסיף אותו בכיר. "המצב הזה יכול לחסל לגמרי את פעילות התעופה של ארקיע כך שבעצם לא יישאר מה למכור", הוא מוסיף.



פעילות ארקיע כוללת בין היתר גם את הנסיעות לאילת ואת פעילות הצ'ארטר של החברה לחו"ל. "אם הטיסות של ארקיע לאילת ייפסקו, נחזור למצב שבו יהיה מפעיל יחיד לטיסה לאילת, רק הפעם זה יהיה ישראייר", טוען אותו בכיר.



מכירת פעילות התעופה של ארקיע על ידי כנפיים היתה אחד מהתנאים שהציב הממונה על ההגבלים לכך שכנפיים תוכל לרכוש את השליטה באל על. המומנה איפשר לחברה להשאיר את פעילות הליסינג של החברה בידיה. בתחילת החודש נכשלו השיחות למכירת החברה על ידי קבוצת כנפיים שבשליטת האחים בורוביץ לתאגיד של עובדי ארקיע ולאחים נקש.



בעקבות הכישלון הפך המלווה של הממונה על ההגבלים למימוש העסקה, עו"ד ברנדס, להיות גם הנאמן של חברת ארקיע. לדברי אותו בכיר, עצם המינוי של ברנדס כנאמן נועד להפעיל לחץ על ארקיע מה עוד שכישלון השיחות היו בעיקר בגלל דרישתם לרכוש גם את פעילות הליסינג של ארקיע במחיר אפסי.
עתה נודעו על מגעים שמתנהלים בין ארקיע לבין קבוצת הקבלנים אדרי למכירת פעילות זו להם.



מינויו של ברנדס לנאמן כנפיים הופך אותו גם לאחראי על פעילות הליסינג של החברה, אף כי הוא אינו יכול להחליט על מכירת הליסינג. המשמעות המעשית היא, שמשפחת בורוביץ תצטרך לתאם איתו מהלכי ניהול של הליסינג, כל עוד הוא הנאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully