וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בוול סטריט ובסיטי של לונדון מצמצמים בצורה חדה את האשראי לקרנות הגידור

סוכנויות הידיעות

16.10.2005 / 11:26

ג'יי.פי מורגן, דויטשה בנק, UBS וקרדי סוויס העניקו הלוואות בסך חצי טריליון דולר למגזר; סך ההלוואות שנטלו קרנות מגיע לטריליון דולר, דיווח "אינדיפנדנט"



הבנקים בוול סטריט ובסיטי של לונדון מצמצמים בצורה חדה את היקף ההלוואות שהם מוכנים להעניק לקרנות גידור, לאחר שהתברר כי סך ההלוואות שהעניקו מספר בנקים גדולים למגזר עולה על חצי טריליון דולר. כך דיווח העיתון "אינדיפנדנט".



לפי ההערכות, כוללת קבוצת הבנקים הגדולים האמורה את ג'יי.פי מורגן, דויטשה בנק, UBS וקרדי סוויס.



מספרן וגודלן של קרנות הגידור נסק בשנים האחרונות, ומספר קרנות הגידור בעולם עומד כיום על יותר מ-8,000, לעומת 7,000 בשנה שעברה ו-4,500 בשנת 2001, לפי נתוני הנסי גרופ. מגזר קרנות הגידור חלש בשנה שעברה על קרוב לטריליון דולר, לעומת 795 מיליארד דולר בשנת 2003.



לפי ההערכות, סך הלוואות שנטלו קרנות הגידור כמינוף להשקעותיהם מגיע לכטריליון דולר - סכום זהה לסך כספי הלקוחות שמנהלות קרנות המגזר.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) ורשות ני"ע הבריטית (FSA) הביעו לאחרונה דאגה מרמת ההלוואות של המגזר. עקב כך בחנו מחדש בנקים רבים את הקריטריונים שלפיהם מוענקות הלוואות לקרנות גידור. לדברי גורם באחד הבנקים המלווים, מדובר בקריטריונים "נמהרים" ו"בלתי מועילים", דיווח העיתון.



הבחינה מחדש של הקריטריונים להלוואות בבנקים החלה עוד לפני השערוריות שזיעזעו לאחרונה את מגזר קרנות הגידור. לאחרונה קרסו שתי קרנות גידור אמריקאיות - באיו קפיטל (Bayou Capital) ו-וורד ריוור (Wood River). שברוקרית הסחורות האמריקאית רפקו, אחת הסוחרות העיקריות עם מגזר קרנות הגידור, סגרה את מרבית פעילותה בעקבות חשיפה כי חברה בשליטת מנכ"ל וורד ריוור חייבת לה 430 מיליון דולר.



בדיקה שערך בשבועות האחרונים אחד הבנקים הגדולים באירופה, העלתה כי חשיפתו לקרנות גידור הסתכמה ב-88 מיליארד דולר - סכום הגבוה ב-50% משווי השוק של הבנק עצמו. מקור המקורב לבנק אמר ל"אינדיפנדנט" כי הוא אחד מחמשת הבנקים בעלי החשיפה הגדולה ביותר למגזר קרנות הגידור. "רבים הזדעזעו מהיקף החשיפה ואנחנו עושים משהו בעניין", אמר.



מגזר קרנות הגידור זועזע מוקדם יותר השנה בעקבות הורדת דירוג האג"ח של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס. קרנות גידור רבות הניבו תשואות נמוכות ביותר ברבעון השני, אולם לפי ההערכות נרשמה התאוששות בביצועיהן מאז הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully