וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז מנור, מייסד קרן גידור קנדית שנמלט לישראל בעקבות חקירת הונאה, רכש יהלומים בשווי 7.5 מ' ד' בכספי משקיעים

סוכנויות הידיעות

16.10.2005 / 13:32

לטענת KPMG - כונס הנכסים של הקרן, מנור רכש יותר מ-100 יהלומים, בהם יהלום אחד בשווי 4.5 מיליון דולר - דיווח העיתון "גלוב אנד מייל"



בועז מנור - מייסד חברת קרנות הגידור הקנדית פורטוס אלטרנטיב אסט מנג'מנט, אשר נמלט לישראל בחודש מארס בעקבות פתיחתה של חקירת חשד להונאה בחברה - רכש באמצעות כספי משקיעים יותר מ-100 יהלומים בשווי כולל של 7.5 מיליון דולר, בהם יהלום 22 קראט בשווי של 4.5 מיליון דולר. כך טען שלשום נציג של פירמת ראיית החשבון KPMG, אשר מונתה לכונס הנכסים של הקרן, במסגרת דיון בבית משפט במחוז אונטריו, דיווח העיתון הקנדי "גלוב אנד מייל".



מנור, אשר נמלט לישראל ימים ספורים לפני התאריך המיועד לתחילת חקירתו בנוגע לנפילת החברה וטוען כעת באמצעות עורך דינו הישראלי, יהודה ויינשטיין, כי מצבו הבריאותי הקשה מונע ממנו לשתף פעולה עם כונס הנכסים, רכש את היהלומים באמצעות המשרד ההונג קונגי של החברה הישראלית מאירוב אינטרנשונל דיימונדס.



היהלומים נבדקו בישראל ונשלחו בהמשך להונג קונג, משם אספה אותם גיסתו של מנור, יו ג'יינג. בית משפט בהונג קונג הורה לה להיפגש עם נציגי KPMG בחודש שעבר, אולם היא לא התייצבה לפגישה.



חברה הונג קונגית אשר בה משמשת גיסתו של מנור כדירקטורית קיבלה יותר ממיליון דולר מפורטוס במחצית השנה האחרונה, ומסמכים שהוגשו לבית המשפט הראו כי החברה קשורה גם לחברה שהקימה פורטוס כמקלט מס, ואשר אליה הוזרמו כספי משקיעים בהיקף של 41.2 מיליון דולר קנדי (38 מיליון דולר).



KPMG מונתה על ידי בית המשפט בקנדה כדי לפעול לאיתור נכסים של החברה בשווי של יותר מ-800 מיליון דולר קנדי (675 מיליון דולר).



בחודש יוני דיווח "גלוב אנד מייל" כי דו"ח של KPMG חשף כי מנור שילם 700 אלף דולר לעורך דינו בישראל, יהודה ויינשטיין. עוד עלה מהדו"ח של כונס הנכסים כי מנור העביר 2.5 מיליון דולר לחשבון בנק במילנו לשימושו האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully