וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הגבוה אי פעם: עסקת פק"ן תקפיץ השכר והמענקים של שלמה נחמה ל-20 מ' ש' ושל דני דנקנר ל-16 מ' ש'

עומר שרביט

16.10.2005 / 16:13

הרווח צפוי לעבור את ה-3 מיליארד שקל וישאיר את העובדים מחוץ לחגיגה: התשואה תהיה מעל 20% וברמה זו, המענקים לעובדים נבלמים; צביקה זיו וההנהלה ייהנו מאופציות פאנטום במקום המענקים מהרווח



עסקת פק"ן צפויה להקפיץ את השכר והמענקים של שלמה נחמה ושל דני דנקנר בבנק הפועלים, לגבהים חלומיים. נחמה, יו"ר דירקטוריון הבנק ונציגה של בעלת השליטה שרי אריסון, צפוי ליהנות משכר ומענקים בהיקף חסר תקדים של כ-20 מיליון שקל.



דני דנקנר, סגן היו"ר ונציג המשפחה בדירקטוריון הבנק, צפוי לקבל שכר ומענקים בהיקף נדיב למדי של כ-16 מיליון שקל. מתוקף מעמדם, שני הבכירים מצויים היטב במדיניות החשבונאית של הבנק, שיצטרך להחליט האם הוא מכיר בכל הרווח מעסקת פק"ן עוד השנה או בתחילת השנה הבאה.



פק"ן נמכרה לסולומון יעוץ תמורת יותר מ-950 מיליון שקל ורשומה בספרי הבנק בשווי כמעט אפסי. לפיכך, על פי הערכות זהירות, בעקבות עסקה זו צפוי בנק הפועלים לרשום רווח הון אחרי מס של 600 מיליון שקל, במקרה הגרוע. רווח שכזה יקפיץ את הרווח הנקי של הבנק לרמה של לפחות 3.1 מיליארד שקל, (זאת בהינתן רווח שוטף במחצית השנייה של השנה, בגובה של 1.1 מיליארד שקל).



נחמה ודנקנר יגיעו לרמות השכר שלעיל, רק אם הבנק יכיר במרבית הרווח מהעסקה כבר בסוף השנה. סיבה עיקרית שלהם לעשות כן, היא המענקים לעובדים או מוטב, היעדרם. במידה שהרווח יוכר במלואו, התשואה תעבור את ה-20% וברמת תשואה כזו מענקי העובדים ייבלמו ויחסכו עשרות מיליוני שקלים מהוצאות השכר בבנק. מדובר על מענקים שנתיים של בין שלושת רבעי משכורת לשלוש משכורות.



השניים מקבלים את המענקים לפי תשואה הנעה במדרגות של בין 0.37% ל-0.5% במקרה של דנקנר, ובין 0.53% ל-0.7% במקרה של נחמה. לאור ההנחות הנ"ל, נחמה אמור ליהנות משכר שנתי של 1.7 מיליון שקל ומבונוס של כ-13 מיליון שקל. דנקנר צפוי ליהנות משכר של 1.5 מיליון שקל ומבונוס של כ-9.1 מיליון שקל.



אלא שמעבר לכך, נחמה ודנקנר זכאים גם למענק שנגזר מהתשואה על הנכסים, קרי - תשואה המנטרלת את המינוף הפיננסי. המענק יינתן אם התשואה על הנכסים תעלה על 1%, (מצב השקול ל-20% תשואה על ההון). במקרה הנוכחי מדובר על מענק של כ-0.18% מהרווח הנקי, המשקפים תוספת נאה של 5 מיליון שקל לכל אחד.



למי שתהה מהו חלקם של צביקה זיו ושאר חברי ההנהלה במענקים, הרי שעבורם פותח מנגנון מיוחד של אופציות פאנטום, התלוי בביצועי המניה בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully