וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות מפתיעה בביקוש למוצרים בני קיימא בחודש מאי בארה"ב

דפנה מאור

26.6.2001 / 16:29

נרשמה עלייה של 2.9%, לעומת תחזיות לירידה של 0.4%; עדיין, ביחס לשנה הקודמת מדובר בירידה של 11.5%

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב רשמו עלייה בלתי צפויה של 2.9% בחודש מאי, בעקבות ביקוש מוגבר למכוניות, כלי תעופה ומוליכים למחצה. התחזיות צפו ירידה של 0.4% בהזמנות. בניכוי סעיף התחבורה נרשמה עלייה של 2.7%, לאחר שבאפריל נרשמה נפילה של 3.9%.

למרות השיפור החודשי, רמת ההזמנות היתה נמוכה ב-11.5% מהרמה שנרשמה שנה לפני כן, במאי 2000, והיא מעידה על ההאטה הכלכלית שעברה על ארה"ב בתקופה זו.

הנתון המעודד אינו צפוי להיות שיקול שירתיע את הבנק הפדרלי מלהוריד את הריבית בפגישתו המתחילה היום. עם זאת, ייתכן שהוא משקף את ההשפעה החיובית של הורדות הריבית האגרסיוויות שבוצעו השנה ומצביע על כיוון התאוששות. השוק ממתין לראות על איזו מגמה יצביע מדד בטחון הצרכנים שיפורסם היום ב-17:00 לפי שעון ישראל.

בהתחשב בפער הזמן המקובל בין שינוי הריבית לבין תגובת הכלכלה, השפעת הורדת הריבית הראשונה השנה, שבוצעה ב-3 בינואר, צריכה להיראות עתה, לדברי כלכלנים. אולם, אנשי הבנק הפדרלי, לפי דיווח של ה"וושינגטון פוסט", חוששים כי התאוששות בצמיחה לא תתחיל לפני השנה הבאה, וכי היא תהיה חלשה ממה שהאנליסטים והמשקיעים מצפים.

לעת עתה, מה שמשפיע על שוק המניות הוא מצבם של התאגידים האמריקאיים. לפי הערכות של "דאו ג'ונס ניוזווייר", צפויות 1,000 חברות להוציא אזהרות רווח לתוצאות הרבעון השני - שיא חסר תקדים. היום פירסם בנק ההשקעות מריל לינץ' אזהרת רווח קשה לרבעון השני, והצטרף לכמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב שהזהירו קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully