וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטות נכים לא התחילו את שנת הלימודים כי אין כסף להסעה

רותי סיני

17.10.2005 / 8:37

על פי החוק זכאים הנכים לבקר במעונות שיקומיים ולקבל הסעה הלוך ושוב מבתיהם, אולם רשויות רבות מסרבות לבצע את ההסעות בטענה שהסכום שהן מקבלות אינו מכסה את עלות ההסעה והמלווה



עשרות פעוטות חירשים, עיוורים ובעלי תסמונות מולדות נדירות לא התחילו את שנת הלימודים משום שאין הסעה בעבורם. זאת, למרות שעל פי החוק הם זכאים לבקר במעונות שיקומיים ולקבל הסעה הלוך ושוב מבתיהם, ועל אף ששופטת בית המשפט המחוזי הורתה לרשויות לספק לפעוטות את השירות הזה על פי חוק.



מעונות היום השיקומיים הם אזוריים והמדינה מממנת את ההסעה אליהם באמצעות המעונות או הרשויות המקומיות. ואולם, רשויות רבות, בעיקר רשויות קטנות או כאלה שנמצאות בפריפריה, מסרבות לבצע את ההסעות בטענה שהסכום שהן מקבלות אינו מכסה את עלות ההסעה והמלווה.



משרד הרווחה עשה חישוב שעלות הסעה ממוצעת לפעוט היא 1,604 שקלים בחודש. ואולם, לדברי עו"ד עידית גודס-גרינבאום, מרכזת פורום של 50 ארגונים שפועלים לקדם את יישום חוק מעונות יום שיקומיים, שיטת התקצוב אינה הגיונית. ברשויות גדולות העלות זולה יותר משום שהן מסיעות את כל הילדים ברכב אחד עם מלווה אחד. לעומת זאת, ברשות שבה ילד אחד, למשל, או שהמעון מרוחק ממנה, עלות ההסעה יכולה להגיע גם ל-6,000-5,000 שקלים בחודש, אומרת גודס-גרינבאום.



בחודשים האחרונים התקיים משא ומתן עם מרכז השלטון המקומי כדי שיטול על עצמו לבצע את ההסעות ואולי יאחד אותן עם הסעות שהוא מבצע לבתי ספר של החינוך המיוחד. אבל בסופו של דבר החליט מרכז השלטון המקומי שהוא אינו מעוניין לקחת על עצמו את האחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully